Κανονικά προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB, οι οποίες πάντως έχουν επηρεαστεί από την κρίση της πανδημίας του COVID. Έτσι ενώ θεωρητικά το mechanical completion του αγωγού είχε προγραμματιστεί για τα τέλη του 2021, πρακτικά θα απαιτηθεί μια μικρή χρονική παράταση, για τις αρχές του 2022.
Εκτός από τους περιορισμούς της πανδημίας, αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξε καθυστέρηση και στην παράδοση κάποιων υλικών.
Συγκεκριμένα, ο υπεργολάβος του αγωγού Valvitalia είχε λάβει από τον περασμένο Μάρτιο παραγγελία για παράδοση των βαλβίδων του αγωγού, οι οποίες έρχονται από την Κίνα. Ωστόσο τα υλικά ακόμη δεν έχουν παραληφθεί ενώ τα logistics δίνουν κάθε μήνα νέους χρόνους παράδοσης.
Σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη ιταλική εταιρεία θεωρείται από τις καλύτερες και πιο αξιόπιστες στην Ευρώπη για αυτού του είδους τα υλικά. Ωστόσο το πρόβλημα εντοπίζεται στις γραμμές παραγωγής στην Κίνα.
Σε κάθε περίπτωση αρμόδιες πηγές ξεκαθαρίζουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το στόχο της 1ης Ιουλίου για την έναρξη λειτουργίας του Διασυνδετήριου Αγωγού, ενώ παράλληλα δεν έχει τεθεί κανένα θέμα από την κοινοπραξία κατασκευής του έργου για αύξηση του κατασκευαστικού κόστους του αγωγού.
Πρόσφατο δημοσίευμα στο euractiv είχε κάνει λόγο πρόσφατα για αίτημα της κοινοπραξίας κατασκευής για επιπλέον ποσό της τάξης των 30 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των εργασιών. Στο ίδιο το δημοσίευμα του Euractiv περιλαμβανόταν διάψευση από πλευράς της κοινοπραξίας για το θέμα της αύξησης του κόστους του αγωγοὐ.