Άγνωστο παραμένει το πως ακριβώς αλλά και το πότε θα ξαναφτάσει το τρένο στην Πάτρα. Αυτές που είναι σίγουρες είναι οι νέες καθυστερήσεις καθώς το υπουργείο Υποδομών απορρίπτει τον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης για πλήρη υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως και την έξοδο από την Πάτρα.

Το θέμα θα απασχολήσει τις νέες διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ που όπως δήλωσε ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης θα πρέπει μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες να παρουσιάσουν μελέτη και να ακολουθήσει στη συνέχεια διαβούλευση με την τοπική κοινωνία. Το υπουργείο θα αναζητήσει ευρωπαϊκή χρηματοδότησή από το ΕΣΠΑ εντάσσοντας το ως έργο-γέφυρα εντός της τρέχουσας και της επόμενης προγραμματικής περιόδου.

Καραμανλής: Φαραωνική η υπογειοποίηση

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής χαρακτήρισε το έργο «φαραωνικό» μιλώντας στην επιτροπή της Βουλής που ενέκρινε τις νέες διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. «Δεν έχει βρεθεί ποτέ μια λύση, γιατί είναι ένα έργο πανάκριβο, δύσκολο και δεν υπάρχει χρηματοδότηση», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν μελέτες για το πόσο θα στοιχίσει 5,5 χιλιόμετρα υπογειοποίηση.

Ο ίδιος άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά σημειώνοντας πως «αυτό που πρέπει, λοιπόν, να κάνουμε για να φτάσει ο σιδηρόδρομος στο λιμάνι είναι να βρούμε ποιο έργο θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί και αυτό έχει να κάνει με μελέτες που υπάρχουν σε επίπεδο προμελετών, που μιλάει και για μερική υπογειοποίηση αλλά νομίζω ότι είναι λίγο φαραωνικό να μιλάμε για πλήρη υπογειοποίηση».

Για το ίδιο θέμα είχε μιλήσει πριν από λίγες ημέρες από το βήμα του 7ου Συνεδρίου Περιφερειακής Ανάπτυξης που διοργάνωσε στην Πάτρα η εφημερίδα «Πελοπόννησος» και ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος σημείωσε ότι η υπογειοποίηση της γραμμής, εντός του αστικού ιστού της Πάτρας έχει μεγάλες τεχνικές ιδιαιτερότητες και αρκετά υψηλό κόστος. O κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι εντός τεσσάρων μηνών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ θα παρουσιάσουν κοινή μελέτη και θα ακολουθήσει διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών έριξε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση λέγοντας πως εξήγγειλε έργα χωρίς να τα έχει κοστολογήσει. «Για αυτό το έργο έχουν ειπωθεί τα τελευταία χρόνια πολλά βαρύγδουπα και μεγαλόπνοα, αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση τελικά άφησε πίσω της ανύπαρκτο προγραμματισμό και κανένα νέο έργο σε εξέλιξη», σημείωσε.

Δεδομένη η αντίδραση του Δήμου Πάτρας  

Πάντως η αλλαγή του σχεδιασμού είναι δεδομένο πως θα προκαλέσει την αντίδραση του Δήμου, καθώς η δημοτική Αρχή έχει ξεκαθαρίσει πολλές φορές πως το μόνο που θα αποδεχθεί είναι η υπογειοποίηση.

Αυτό δήλωσε και πάλι, ο δήμαρχος Πάτρας Κώστας Πελετίδης μιλώντας και αυτός στο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης. «Εκτενώς έχει αναλυθεί το θέμα της διέλευσης του τρένου. Ζητούμε τα αυτονόητα, τέτοιου είδους έργα δεν μπορούν να υπακούουν σε κοντόθωρες επιλογές, πρέπει να βλέπουν μακριά. Εφόσον αποφασίσατε όχι περιμετρική χάραξη, η διέλευση από το Ρίο έως την έξοδο από την πόλη μας πρέπει να γίνει υπόγεια», σημείωσε.