Σήμερα αναμένεται το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ να ανακηρύξει τον πλειοδότη – ανάδοχο της 35ετούς παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
Οικονομική προσφορά κατέθεσαν δυο σχήματα, η κοινοπραξία VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού οδηγείται στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. έναντι τιμήματος 1,5 δις. ευρώ.
Εφόσον επαληθευτούν οι πληροφορίες, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποκτά κυρίαρχη θέση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, αφού διαθέτει το 100% της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού.
Τα χαρακτηριστικά της Εγνατίας Οδού
Πρόκειται για το μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας (657 χλμ. το κύριο τμήμα, χωρίς τους κάθετους άξονες), με τις μεγαλύτερες εμπορευματικές ροές, λόγω των διεθνών συνδέσεών του (Τουρκία, Βουλγαρία, Σκόπια).
Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Η Εγνατία Οδός υπολογίζεται ότι εξυπηρετεί το 36% του πληθυσμού της χώρας, το 33% του ΑΕΠ, το 54% των αγροτικών περιοχών, το 41% της απασχόλησης στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου και το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης.