Το σχέδιο προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου 2019, δηλαδή την ερχόμενη εβδομάδα, υπό τον όρο ότι σήμερα η Επιτροπή Ενέργειας της Βουλής θα ολοκληρώσει τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του Ταμείου ΑΠΕ και η Ολομέλεια της Βουλής θα τον εγκρίνει πριν από την ημερομηνία αυτή. Το νέο σχέδιο, θα έχει ως βάση του το υφιστάμενο που τρέχει για το 2019, αλλά, σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας, πιθανόν να υπάρξουν αλλαγές, τόσο σε συγκεκριμένες πρόνοιες του Σχεδίου, όσο και στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων.
Επίσης, το ποσό των 7,3 εκατ. που σημαίνει ικανοποίηση περίπου 4.000 αιτήσεων, ουσιαστικά συμπίπτει και με τις υφιστάμενες πρακτικές δυνατότητες της Υπηρεσίας Ενέργειας του ομώνυμου υπουργείου, για τον αριθμό αιτήσεων που μπορεί να εξετάσει και να εγκρίνει ετήσια, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εμπειρίες και μελέτες, με θερμομόνωση και φωτοβολταϊκά μια κατοικία μπορεί να έχει μέχρι 80% εξοικονόμηση στο κόστος του ηλεκτρισμού, κάτι που είναι σημαντικό και για τη σύντομη απόσβεση της επένδυσης που θα κάνει το νοικοκυριό, δεδομένων και των αυξημένων πλέον χορηγιών που προσφέρονται από το υπουργείο.
Το σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», εγκρίθηκε τελικά πρόσφατα από το Υπουργικό και αναμένεται να ανακοινωθεί επίσης μετά την έγκριση του προϋπολογισμού του Ταμείου ΑΠΕ, το πρωτοποριακό σχέδιο επιδότησης εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σε σπίτια που θα καταλήγει σε σύστημα φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, και για τον χρήστη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μετά την πλήρη απόσβεση, θα είναι μηδενικό το κόστος διακίνησής του με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το σχέδιο αυτό, έρχεται να ενισχύσει την προβλεπόμενη χορηγία μέχρι και €7.000 που προσφέρει το υπουργείο Μεταφορών, για αντικατάσταση παλιού οχήματος (πέραν των 15 ετών) με καινούργιο ηλεκτρικό όχημα με τιμή κάτω των €40.000.