Ξεκινάει η διαδικασία παραχώρησης για τα εναπομείναντα 23 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας. Με πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών η Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι ανέλαβε καθήκοντα Χρηματοοικονομικού Συμβούλου ια την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στα πλαίσια ανάθεσης της αρμοδιότητας για τη διαδικασία σχεδιασμού, διενέργειας των απαραίτητων διαδικασιών ανάθεσης και εν γένει αρμοδιοτήτων και καθηκόντων Αναθέτουσας Αρχής της Σύμβασης Αξιοποίησης για την ανάπτυξη των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Νέας Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Αυτό που καλείται να κάνει η ΛΑΜΔΑ σύμφωνα με την απόφαση είναι:
-Καταγραφή και ανάλυση των στόχων του Δημοσίου σε σχέση με την ανάπτυξη καιαξιοποίηση των Αεροδρομίων και το ρόλο των εμπλεκομένων φορέων του (οι «Στόχοι»).
-Καταγραφή και ανάλυση των ελάχιστων σχεδιαζόμενων επενδύσεων που το Δημόσιο έχειπρογραμματίσει ανά Αεροδρόμιο (οι «Ελάχιστες Επενδύσεις»)
-Καταγραφή και ανάλυση των ελάχιστων τεχνικών και λειτουργικών απαιτήσεων που τοΔημόσιο έχει προγραμματίσει ανά Αεροδρόμιο (οι «Ελάχιστες Απαιτήσεις»)
-Αξιολόγηση της χρηματοοικονομικής βιωσιμότητας ανάπτυξης των Αεροδρομίων με βάσητους Στόχους της Αναθέτουσας Αρχής, τις Ελάχιστες Επενδύσεις και τις ΕλάχιστεςΑπαιτήσεις καθώς και τα στοιχεία (της παραγράφου Α ανωτέρω) που θα παρασχεθούνστον Σύμβουλο (ιστορικά στοιχεία, προβλέψεις, κλπ.
-Διερεύνηση σε συνεργασία με τους νομικούς συμβούλους -εναλλακτικών τρόπωνσυμμετοχής της Αναθέτουσας Αρχής στο πλαίσιο ενδεχόμενης συνεργασίας του με τονιδιωτικό τομέα (με τη μορφή παραχώρησης για την ανάπτυξη και αξιοποίηση τωνΑεροδρομίων), με στόχο τη διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος
-Διερεύνηση από χρηματοοικονομικής άποψης εναλλακτικών σχεδίων ομαδοποίησης καιδομών παραχώρησης λαμβάνοντας υπόψη τις χρηματοοικονομικές, επενδυτικές καιεμπορικές παραμέτρους των Αεροδρομίων, με στόχο τη διαμόρφωση εύλογωνεπενδυτικών σχεδίων για την προσέλκυση σοβαρών επενδυτικών κεφαλαίων
-Υποστήριξη της Αναθέτουσας Αρχής –σε συνεργασία με τους νομικούς συμβούλους -γιατο σχεδιασμό και προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου παραχώρησης σε σχέση μετην ανάπτυξη και αξιοποίηση των Αεροδρομίων μέσω της συνεργασίας του Δημοσίου καιτου ιδιωτικού τομέα, με βάση του στόχους της Αναθέτουσας Αρχής σε σχέση με τηνανάπτυξη των Αεροδρομίων και τη συμμετοχή του στο σχέδιο παραχώρησης.
Από τη διαδικασία αυτή θα προκύψει και ο βέλτιστος τρόπος που θα συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης για τη σύμβαση παραχώρησης, ο χρόνος παραχώρησης τους, η μακροπρόθεσμη στρατηγική για κάθε ένα από αυτά κ.α.
Αυτό που γίνεται πλέον ξεκάθαρο είναι πως με την εκκίνηση και ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, η χώρα θα έχει πλήρως ιδιωτικοποιημένα τα 39 πολιτικά της αεροδρόμια δηλαδή εκείνο της Αθήνας, του Ηρακλείους, τα 14 Αεροδρόμια της Fraport Greece και τώρα αυτά τα 23 Αεροδρόμια.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com