Ολοκληρώθηκε και η διαδικασία επιλογής της κοινοπραξίας που θα επιβλέψει και θα έχει την ευθύνη για την άψογη και εντός χρονοδιαγραμμάτων αποπεράτωση του τερματικού αποθήκευσης και αποϋγροποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Βασιλικό.
Η επιλογή της ομάδας του επιβλέποντος μηχανικού για το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο στην Κύπρο από πλευράς ΕΤΥΦΑ ανέδειξε μέσα από τις διαδικασίες της, την κοινοπραξία «Hill International N.V. and Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore Greek branch», με υπεργολάβους την Tractebel και την Gazocean. Η ομάδα του επιβλέποντος μηχανικού, η οποία αναλαμβάνει το έργο ανάπτυξης υποδομών εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κύπρο, είναι διεθνούς διαμετρήματος με ισχυρή ευρωπαϊκή εκπροσώπηση.
Υπενθυμίζεται ότι την 21η Μαΐου είχε ολοκληρωθεί το στάδιο υποβολής προτάσεων του διαγωνισμού από την αναθέτουσα αρχή, η οποία είχε δεχθεί συνολικά οκτώ προτάσεις από διεθνείς οίκους στον χώρο της ενέργειας.
Οι προτάσεις, οι οποίες αξιολογήθηκαν με βάση τις απαιτήσεις και διαδικασίες του διαγωνισμού και των κανονισμών που εφαρμόζονται για δημόσιες συμβάσεις, κατέδειξαν τόσο το υψηλό επίπεδο συμμετοχών από ενεργειακούς κολοσσούς όσο και το έντονο ενδιαφέρον των τελευταίων ν’ αποτελέσουν μέρος ενός ιδιαίτερης ενεργειακής και γεωστρατηγικής σημασίας έργου για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Η Hill International N.V. είναι μια από τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρείες επίβλεψης κατασκευαστικών έργων –η 8η μεγαλύτερη των ΗΠΑ– με εμπειρίες που περιλαμβάνουν πυρηνικούς σταθμούς, μετρό (π.χ. της Αθήνας), μέχρι το νησί του φοίνικα στο Ντουμπάι.
Το Bureau Veritas με ιστορία 190 ετών είναι επίσης ένας από τους μεγαλύτερους τεχνικούς συμβούλους έργων στον κόσμο, με ιδιαίτερες διακρίσεις σε μεγάλα διεθνή έργα ενέργειας και ναυτιλίας. H Tractebel είναι επίσης διεθνής τεχνική εταιρεία με εμπειρία πέραν των 160 χρόνων και αξιόλογα ενεργειακά έργα στο ιστορικό της σε όλο τον κόσμο, ενώ η Gazocean είναι γαλλική εταιρεία με εμπειρίες στο υγροποιημένο φυσικό αέριο από το 1964.
Το συνολικό ποσό της σύμβασης με τη διεθνή κοινοπραξία ανέρχεται στα €8 εκατ. και πλέον, εντός της οποίας περιλαμβάνονται και προβλέψεις για ενδεχόμενες πρόσθετες εργασίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σχετικές διαδικασίες από τη ΔΕΦΑ και την ΕΤΥΦΑ, από την ετοιμασία των όρων του διαγωνισμού μέχρι την αξιολόγηση και την ανάδειξη του αναδόχου, κύλησε απρόσκοπτα χωρίς να έχει υποβληθεί ιεραρχική προσφυγή στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στην ομάδα του επιβλέποντος μηχανικού ν’ αναλάβει άμεσα εργασία.
Το τερματικό αποθήκευσης και αποϋγροποίησης φυσικού αερίου θα περιλαμβάνει πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης(FSRU), προβλήτα για την πρόσδεση της πλωτής μονάδας, η οποία θα έχει μήκος περίπου 750-800 μέτρα στον άξονα από Βορρά προς Νότο και ακόμα περίπου 430-500 μέτρα προς νοτιοδυτικά. Η προβλήτα θα έχει δυνατότητες να δέχεται, παράλληλα με το FSRU και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεγεθών από 125.000m3 μέχρι Qflex (217.000 m3), που είναι το 2o μεγαλύτερο είδος δεξαμενόπλοιων μεταφοράς και εμπορίας υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Όλες οι μέχρι τώρα διαδικασίες προχωρούν εντός χρονοδιαγραμμάτων, παρά τις καθυστερήσεις λόγω Covid-19 και το τερματικό αναμένεται να λειτουργήσει στο τέλος του 2022.