Κατατέθηκε χθες το master plan της νέας Μαρίνας Αλίμου από τον φορέα της επένδυσης την “Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου” στις διευθύνσεις των υπουργείων Τουρισμού και Πολιτισμού αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ακολουθήσει η έκδοση της ΚΥΑ εντός έξι έως οκτώ μηνών.
Εν τω μεταξύ, έχουν ολοκληρωθεί οι κατεδαφίσεις, οι ασφαλτοστρώσεις, τα έργα ηλεκτροδότησης και οι υδραυλικές εργασίες εντός της μαρίνας, ενώ έχουν δημιουργηθεί χώροι πάρκινγκ.
Όλες οι παραπάνω εργασίες εντάσσονται στο πλαίσιο του εξωραϊσμού και των ελάχιστων βελτιώσεων της επένδυσης, ενώ οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν δύο χρόνια.
Η χερσαία ζώνη της Μαρίνας Αλίμου έχει επιφάνεια περίπου 210.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια ζώνη της είναι επιφάνειας περίπου 428.000 τ.μ.
Η μαρίνα Αλίμου προσφέρει σήμερα περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών και εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες ελλιμενισμού της αγοράς ναύλωσης σκαφών αναψυχής της Αθήνας.
Η εταιρεία «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α.Ε.» θα αναλάβει να εκσυγχρονίσει τη μαρίνα υλοποιώντας εντός της επόμενης πενταετίας ένα επενδυτικό πρόγραμμα που θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ.
Τα έργα ανάπτυξης, πέραν της ριζικής αναβάθμισης των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και της δραστηριότητας απόθεσης/συντήρησης σκαφών, θα αφορούν, επιπλέον, «στην αναγέννηση της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, μέσω της δόμησης 18.520 τ.μ. κτιριακών εγκαταστάσεων και τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος χώρου υψηλής αισθητικής», όπως επισημαίνεται σχετικά.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της R.E.D.S., όπως χαρακτηριστικά επισημάνθηκε στο πλαίσιο της χθεσινής γενικής συνέλευσης, το χρονοδιάγραμμα του έργου ορίζεται σε τέσσερα χρόνια (48 μήνες), εκ των οποίων τα δύο πρώτα χρόνια αφορούν εξωραϊσμούς και κάποιες ελάχιστες υποχρεώσεις για τη λειτουργία της μαρίνας και τα επόμενα δύο χρόνια την κατασκευή για την υλοποίηση του masterplan.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης «πρόκειται για ένα έργο που δίνει διαφορετική δυναμική στον όμιλο και την ίδια την εταιρεία. Οι κατεδαφίσεις έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους, οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα και το χρονοδιάγραμμα εργασίες έχουν τελειώσει».
Η προσπάθεια της εταιρείας είναι να λειτουργήσει κανονικά η σεζόν που έχει ήδη ξεκινήσει, έστω κι αν υπάρχουν κάποια ζητήματα, «δεδομένου ότι π.χ. απομένουν ακόμη κάποια έργα που σχετίζονται με τις ασφαλτοστρώσεις των δρόμων του χώρου, ωστόσο δε θέλουμε να προκαλέσουμε δυσλειτουργία στη μαρίνα.
Προσανατολιζόμαστε αυτές τις εργασίες να τις κάνουμε βραδινές ώρες. Εχουμε προχωρήσει σε έργα ηλεκτροδότησης και υδραυλικών έργων.
Η καθημερινότητα της μαρίνας απαιτεί μικρότερες και μεγαλύτερες παρεμβάσεις. Τώρα είναι η περίοδος του εξωραϊσμού και των ελάχιστων βελτιώσεων μέχρι να ολοκληρώσουμε την τελική ανάπτυξη που θα ακολουθήσει στη συνέχεια», ανέφερε η διοίκηση.
57,5 εκ. ευρώ θα εισπράξει το δημόσιο
Το έργο παραχώρησης ανέλαβε η Άκτωρ Παραχωρήσεις στο τέλος του 2020 με τη Reds να αναλαμβάνει την μελέτη – κατασκευή και διαχείριση έναντι συμβατικού τιμήματος 48,3 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Άκτωρ θα επενδύσει στην ανάπλαση της Μαρίνας περί τα 50 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό ποσό που θα καταβάλει στο δημόσιο είναι 57,5 εκατ. ευρώ (30 εκατ. ευρώ άμεσα και τα υπόλοιπα 27,5 σε βάθος χρόνου ως καθαρή παρούσα αξία).
Τι θα περιλαμβάνει
Η Μαρίνα Αλίμου, θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
-ξενοδοχείο με ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα
-πάρκο αναψυχής και χώρο για εκδηλώσεις
-μεγάλο παραθαλάσσιο πεζόδρομο
-καταστήματα εστίασης και ναυτιλιακών ειδών
-σούπερ μάρκετ
Παράλληλα, προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός της υπάρχουσας υποδομής του τουριστικού λιμανιού για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσίες ελλιμενισμού και ανεφοδιασμού, νέες υποδομές ύδρευσης και ηλεκτρικού (με επαρκείς παροχές ανά σημείο) υπηρεσίες για επισκευή σκαφών (γενική συντήρηση, αντιρρυπαντικά, βαφή, στίλβωση, υπηρεσίες ανοξείδωτων και ξυλουργικών,επισκευές πανιών, επισκευές μηχανών κ.λπ.) διάφορα καταστήματα προς υποστήριξη των χρηστών και των ιδιοκτητών σκαφών, υπηρεσίες ασφαλείας και χώροι στάθμευσης.