Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Μπορεί το σχήμα Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα να μην είχε συμπεριλάβει τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης για τις δύο εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, όμως, για λόγους…δημοσίου συμφέροντος ζητούσε, με ενστάσεις του στο υπουργείο Υποδομών, να λάβει εύλογη προθεσμία για την έκδοση των εγγυητικών επιστολών. Την ίδια στιγμή, σε προχωρημένο στάδιο φέρεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, να βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Υποδομών με την Ολυμπία Οδό για την ανάθεση στην τελευταία της κατασκευής του Πάτρα-Πύργος.
Η εταιρεία του ομίλου Καλογρίτσα είχε μειοδοτήσει για την κατασκευή των τμημάτων Βάρδα-Κυλλήνη και ∆ουναίικα- Πύργος, προϋπολογισμού 67,2 εκατ. ευρώ και 70,7 εκατ., με προαιρέσεις συνολικού ύψους 6,6 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, όταν κλήθηκε να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη συμβασιοποίηση των δύο έργων, δεν διέθετε τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης συνολικού ποσού 1,2 και 1,4 εκατ. ευρώ για το Βάρδα-Κυλλήνη και το ∆ουναίικα- Πύργος, αντίστοιχα. Ως εκ τούτου, η προϊσταμένη αρχή του υπουργείου Υποδομών προχώρησε στην έκπτωση της κοινοπραξίας από τις δύο εργολαβίες και την κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής.
Στη συνέχεια, στις 24 Ιουνίου, το σχήμα Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών υπέβαλε ένσταση, για το έργο Δουναϊκα-Πύργος, η οποία απορρίφθηκε τον Αύγουστο, οπότε και οριστικοποιήθηκε η έκπτωση του σχήματος από το έργο. Ακολούθησαν στις 23 Αυγούστου και 9 Σεπτεμβρίου νέες ενστάσεις (αιτήσεις θεραπείας). Το αίτημα του σχήματος ήταν αφενός να μην προχωρήσει η έκπτωσή του από τις δύο εργολαβίες και αφετέρου να λάβει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Το σκεπτικό των ενστάσεων των εταιρειών του ομίλου Καλογρίτσα είναι ότι οι προσβαλλόμενες πράξεις είναι άκυρες επειδή εκδίδονται από αναρμόδιο όργανο, αλλά και λόγω παραβίασης του δικαιώματος ακρόασης της κοινοπραξίας. Εν τέλει, με απόφαση, που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, οι δύο αιτήσεις θεραπείας απορρίφθηκαν.
Το σενάριο η Ολυμπία Οδός να αναλάβει την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος είναι, πλέον, το επικρατέστερο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η συμφωνία της κοινοπραξίας με το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Το σκεπτικό του υπουργείου Υποδομών είναι ότι το Πάτρα -Πύργος αποτελούσε αρχικά τμήμα του Ελευσίνα-Κορίνθου-Πατρών (Ολυμπία Οδός), αλλά την λύση αυτή πρέπει να εγκρίνει η Κομισιόν και η Επίτροπος Ανταγωνισμού Margethe Vestager. Πάντως, εάν το Πάτρα-Πύργος παραχωρηθεί στην Ολυμπία, η κατασκευή του θα χρηματοδοτηθεί με κοινοτικά κονδύλια και ίδια κεφάλαια, ενώ αναμένεται να φανεί ποια θα είναι η στάση της GD Infrastrutture που σε συνεργασία με την Μηχανική κατασκευάζει τα τμήματα Αχαΐα – Σαγαίικα και Μιντιλόγκλι – ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας.
Με επιστολή του, ο ιδρυτής της “Μηχανική” Πρόδρομος Εμφιετζόγλου έχει διαμηνύσει ότι εάν το υπουργείο Υποδομών προχωρήσει στη διάλυση των συμβάσεων, τότε θα προσφύγει στην ελληνική και ευρωπαϊκή δικαιοσύνη. Έχει ακόμη εκδώσει διαταγές πληρωμής για τη διεκδίκηση των συμβατικά προβλεπόμενων προκαταβολών από το υπουργείο Υποδομών για τα δύο αυτά τμήματα.
mailto:dimitris.delevegos@capital.gr” target=”_blank”>dimitris.delevegos@capital.gr