Εχουμε ξαναγράψει για το Lightyear 0 και είναι απολύτως λογικό να ασχολούμαστε μαζί του αλλά και με την Lightyear συνολικά -που όπως γράψαμε εδώ ξεκινά συνεργασία με την Koenigsegg. Μέχρι στιγμής φαίνεται να είναι το πιο εξελιγμένο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) που θα μπει στην παραγωγή -το Aptera είναι άλλη υπόθεση.
Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,175 (Cd) -σύμφωνα με την ανακοίνωση της Lightyear-, το ηλιακό ηλεκτρικό όχημα καταρρίπτει κάθε ρεκόρ που έχει σημειωθεί από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής μέχρι σήμερα. Ναι, σκίζει τον αέρα καλύτερα εξίσου καλά με το εκπληκτικό -πρωτότυπο όμως- Mercedes Vision EQXX.
Προφανώς όσο μικρότερος είναι ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης, τόσο καλύτερα το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την ενέργειά του, προσφέροντας στους οδηγούς μεγαλύτερη αυτονομία και λιγότερη εξάρτηση από την ηλεκτρική φόρτιση.
Ο αριθμός αυτός επιβεβαιώθηκε μετά από μια σειρά ολοκληρωμένων δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν σε μία από τις αεροσήραγγες FKFS στη Στουτγάρδη της Γερμανίας, υπό συνθήκες WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). Η ανακοίνωση αυτή έρχεται δύο μήνες πριν το Lightyear 0 τεθεί σε παραγωγή και γίνει το πρώτο ηλιακό όχημα στους δρόμους.
Μικρός συντελεστής σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία
Στην επιδίωξη μιας πραγματικά καθαρής κινητικότητας, η Lightyear θέτει την (ενεργειακή) αποδοτικότητα στο επίκεντρο της φιλοσοφίας σχεδιασμού της. Η κατανάλωση ενέργειας του Lightyear 0, και συνεπώς η αποδοτικότητά του, εξαρτάται από τρία βασικά στοιχεία: την αεροδυναμική, την αντίσταση κύλισης και τους κινητήρες.
Η αεροδυναμική αντίσταση είναι ένας σημαντικός καταναλωτής ενέργειας, με την αντίσταση του αέρα να αυξάνεται σημαντικά στις υψηλότερες ταχύτητες οδήγησης. Στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, η αεροδυναμική αντιπροσωπεύει περίπου το εξήντα τοις εκατό της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας. Η αυτονομία της μπαταρίας είναι ένα από τα κύρια σημεία ανησυχίας για τους δυνητικούς και τους σημερινούς οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και, ως εκ τούτου, πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων βελτιστοποιούν συνεχώς τα σχέδιά τους για τη βελτίωση της αυτονομίας. Δεν τυχαίο το κυνήγι της νέας χημείας στις μπαταρίας.
Το Lightyear 0 αντιμετωπίζει την πρόκληση με έναν σχεδιασμό που ελαχιστοποιεί την αντίσταση του αέρα και συνεπώς επιτυγχάνει πολύ χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας. Ένας καλός (χαμηλός) συντελεστής οπισθέλκουσας σημαίνει ένα πιο οικονομικό αυτοκίνητο που καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και, ως εκ τούτου, μπορεί να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση με μία φόρτιση.
Τι λένε στην Lightyear για το ρεκόρ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Τεχνολογίας της Lightyear, Arjo van der Ham, δήλωσε: “Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για αυτό το απίστευτο επίτευγμα. Έπρεπε να ξεκινήσουμε από ένα λευκό χαρτί όταν αρχίσαμε να αναπτύσσουμε την τεχνολογία μας και – με πολλή αφοσίωση και σκληρή δουλειά – συνεχίζουμε να διευρύνουμε τα όρια με κάθε ορόσημο όπως αυτό”.