Σε ένα σκηνικό που, πέραν του άκρως σημαντικού της επένδυσης, αποτέλεσε και μία ακόμα ευκαιρία για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό, στα πρώτα βήματα της θερινής τουριστικής περιόδου, η Αστυπάλαια μετατρέπεται σε οδηγό για την “πράσινη μετάβαση” και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Ο πρωθυπουργός και ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού της Volkswagen βρέθηκαν για λίγες ώρες στην “πεταλούδα του Αιγαίου”, αναδεικνύοντας όλες τις πτυχές ενός προγράμματος, που, έτσι κι αλλιώς, βρίσκεται στην “καρδιά” της κυβερνητικής στρατηγικής, όπως αυτή αποτυπώνεται στο σχέδιο “Ελλάδα 2.0”.
Και, όπως εκτίμησε ο κ. Μητσοτάκης, σε συνομιλία που είχε με δημοσιογράφους μετά το πέρας της εκδήλωσης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο του Γυμνασίου της Αστυπάλαιας, θα υπάρχουν σύντομα και άλλες μεγάλες επενδύσεις από μεγάλους ομίλους που εμπλέκονται στην πράσινη ενέργεια.
“Αυτό που κάνουμε είναι μία ακόμα προσπάθεια να διασώσουμε τον κόσμο από την κλιματική αλλαγή και τις έκτακτες ανάγκες…Όλα αυτά είναι η “Ελλάδα 2.0”. Με μεταρρυθμίσεις που θα μας πάνε σε μία πιο πράσινη ενέργεια. Η Αστυπάλαια του 2021 φωτίζει το αύριο.
Τα σχέδια μας για αυτό το όμορφο νησί είναι φιλόδοξα. Θα είναι μοντέλο ολιστικών συστημάτων μεταφορών και ενέργειας που θα μας διδάξει πώς μπορούμε να υλοποιήσουμε τα σχέδια σε μεγαλύτερη κλίμακα στην Ελλάδα και αλλού”, σημείωσε, στην ομιλία του ο πρωθυπουργός.
Λίγο αργότερα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να προκύψουν, στη διάρκεια των θερινών μηνών και άλλα καλά νέα όσον αφορά στο μέτωπο των επενδύσεων. Επενδύσεις, επάνω στις οποίες…ποντάρει πολλά το Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να υπάρξει εκείνη η κατάλληλη ώθηση στην οικονομία, προκειμένου να περάσει σύντομα σε…momentum δυναμικής ανάπτυξης.
Ο εξηλεκτρισμός του στόλου οχημάτων στην Αστυπάλαια, καθώς και η αλλαγή του ενεργειακού μοντέλου στο νησί φαίνεται να είναι η απαρχή νέων κινήσεων, με το “πράσινο μοντέλο” να είναι ο οδηγός.
Το πρόγραμμα μετατροπής της Αστυπάλαιας σε πρότυπο ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με την Volkswagen, αποσκοπεί στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 70% στο τέλος του έργου και στην περικοπή του ενεργειακού κόστους κατά 25%, ενώ παράλληλα θα λειτουργήσει πιλοτικά για την αλλαγή του μοντέλου ηλεκτροπαραγωγής σε μικρά ή απομακρυσμένα νησιά. Παράλληλα, το πρόγραμμα εδράζεται σε τέσσερις πυλώνες:
-Πρώτος πυλώνας είναι η αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων, ιδιωτικών και δημόσιων, με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στο εγχείρημα συμβάλλει επίσης το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων e-astypalea, το οποίο ταυτόχρονα καλύπτει την εγκατάσταση μονάδων φόρτισης σε κατοικίες και επιχειρήσεις.
-Ο δεύτερος πυλώνας αποσκοπεί στην αναδιάρθρωση των μετακινήσεων στο νησί. Θα επιτρέπει σε κατοίκους και επισκέπτες να παραγγέλνουν και να μοιράζονται ηλεκτρικά μεταφορικά μέσα μέσω ψηφιακής εφαρμογής, ευέλικτα, ανάλογα με τις ανάγκες τους και για κάθε προορισμό στο νησί.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αναβαθμιστούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν λειτουργούν τις νυχτερινές ώρες, και θα εξαλειφθεί η απόλυτη εξάρτηση από ΙΧ και μισθωμένα αυτοκίνητα, ειδικά την τουριστική περίοδο.
-Οι αλλαγές θα υποστηριχθούν από τον τρίτο πυλώνα, ο οποίος προβλέπει τη σταδιακή εγκατάσταση μονάδων ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε συνδυασμό με μπαταρίες για την αποθήκευση αποθέματος, αλλά και την αναβάθμιση του ενεργειακού δικτύου με τη βοήθεια του ΔΕΔΔΗΕ. Στόχος είναι οι ανανεώσιμες πηγές να καλύπτουν πάνω από το 80% των αναγκών του νησιού έως το 2026.
-Ο τέταρτος πυλώνας αφορά την ολιστική βελτίωση του οδικού δικτύου με τελικό στόχο τη δυνατότητα ανάπτυξης οχημάτων που θα κινούνται χωρίς οδηγό.