Το νέο αναθεωρημένο master plan των επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά θα εξεταστεί την Τετάρτη από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων), με τη νέα σύνθεση της Επιτροπής.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάρτιο, η ΕΣΑΛ είχε ουσιαστικά ανάψει κόκκινο φως για τις επενδύσεις του ΟΛΠ καθώς είχε εγκρίνει μόνο ένα μικρό μέρος από το συνολικό πλάνο του Οργανισμού.
Η συγκεκριμένη απόφαση καθώς επίσης και τα εμπόδια που ήγειρε το ΚΑΣ, είχαν προκαλέσει την αντίδραση της Cosco, η οποία μάλιστα εξέτασε ακόμη και το ενδεχόμενο της προσφυγής στη διεθνή διαιτησία.
Ωστόσο, το κλίμα άλλαξε εντελώς μετά τις εκλογές αλλά και τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν από τη νέα κυβέρνηση για άρση των εμποδίων και διευκόλυνση των επενδύσεων της Cosco στον Πειραιά.
Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει αισιοδοξία από πλευράς του ΟΛΠ για έγκριση του master plan από την ΕΣΑΛ. Το νέο αναθεωρημένο επενδυτικό σχέδιο προβλέπει την υλοποίηση σημαντικών έργων για το λιμάνι του Πειραιά με αυξημένο προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα το βελτιωμένο σχέδιο του ΟΛΠ περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, δυναμικότητας 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων (TEU) στα ανατολικά του προβλήτα Ι. Στόχος είναι να αυξηθεί η ετήσια δυναμικότητα του εμπορικού λιμανιου του Πειραιά και να ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια TEU.
Το ύψος του συγκεκριμένο έργου αγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ. Επίσης το master plan προβλέπει μια σειρά από έργα όπως η δημιουργία σταθμού logistics στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ, η κατασκευή επιβατικού σταθμού Κρουαζιέρας, η κατασκευή ξενοδοχείων, η δημιουργία δύο κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων και άλλα έργα συνολικής αξίας 570 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων έχουν ήδη υλοποιηθεί έργα αξίας 68 εκατ. ευρώ).
Εκτός από την απόφαση της ΕΣΑΛ, εντός της εβδομάδας ο ΟΛΠ αναμένεται να ανακοινώσει την Πέμπτη τα αποτελέσματα εξαμήνου, τα οποία εκτιμάται ότι θα είναι θετικά, αντανακλώντας την ανοδική πορεία που καταγράφει τα τελευταία χρόνια το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο, ο Πειραιάς ξεπέρασε το λιμάνι της Βαλένθια και έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και το 5ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
(capital.gr)