Τα έργα υποδομής είναι μοχλός ανάπτυξης, για την αναχαίτιση σε μεγάλο βαθμό της οικονομικής κρίσης, δήλωσε από το Ρέθυμνο ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς, ο οποίος περιοδεύει από χθες στην Κρήτη. Σε σύσκεψη φορέων στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης με θέμα τις υποδομές ο κ. Παπάς μίλησε για το “κρισιμότερο για την Κρήτη” -όπως το χαρακτήρισε- έργο υποδομής, που είναι η κατασκευή του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ), δηλώνοντας ότι από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει κωλυσιεργία στις διαδικασίες, όταν επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδοθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού.
Ο τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι τα μεγάλα έργα δεν παραμελούνται μόνο στην Κρήτη αλλά και σε όλη την ενδοχώρα της Ελλάδας και πως αυτό δεν πρέπει να είναι πολιτική των κυβερνήσεων. Ειδικά στη συγκεκριμένη περίοδο, όπως τόνισε, ο κλάδος των υποδομών “μπορεί να αποτελέσει την διέξοδο η οποία θα αναχαιτίσει την καθίζηση της οικονομίας”. “Μπορούν να γεννηθούν θέσεις εργασίας στον κλάδο των υποδομών, να διατηρηθούν και να βρεθεί η χώρα μετά την μπόρα της πανδημίας, με βελτιωμένο, εκσυγχρονισμένο απόθεμα υποδομών”.
Η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης στη σύσκεψη αναφέρθηκε στην πρόοδο των έργων, που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης καθώς και τον σχεδιασμό των υποδομών. Μεταξύ άλλων, έγινε αναφορά στο ΒΟΑΚ και στην ένταξη του τμήματος “Σούδα-Αεροδρόμιο”, καθώς και στην πορεία των μελετών του Νότιου Οδικού Άξονα (NOAK). Μάλιστα σε ό,τι αφορά στο ΝΟΑΚ αναφέρθηκε πως ο προϋπολογισμός του έργου είναι 71.000.000 ευρώ. Επίσης, αυτή την περίοδο συνεχίζεται η εκτέλεση του έργου Αρμένοι- Παλέ, προϋπολογισμού 14.800.000 ευρώ (ποσοστό ολοκλήρωσης 70-75%), ενώ στα υπόλοιπα τμήματα (Παλέ- Σπήλι, Σπήλι- Ακούμια, Ακούμια- Άγιος Δημήτριος) οι μελέτες είναι ώριμες (κάποια τμήματα έχουν εκκρεμότητα στο Κτηματολόγιο) και υπό ένταξη ειδικά το τμήμα Σπήλι- Ακούμια. Σχετικά με έργα της ενδοχώρας του νομού όπως τα έργα του Αμαριώτικου Δρόμου, είπε πως έχουν ενταχθεί για χρηματοδότηση. Επίσης οι μελέτες των κτιριολογικών εγκαταστάσεων της Σχολής Ασωμάτων, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, προχωρούν κανονικά, ενώ σε ό,τι αφορά στη μελέτη για τη χάραξη του επαρχιακού δρόμου Μυλοποτάμου (τμήμα Γαράζο- Ανώγεια) βρίσκεται επίσης σε διαδικασία ολοκλήρωσης.
Ο κ. Παπάς επισκέφθηκε επίσης το εργοτάξιο του οδικού έργου διαπλάτυνσης την γέφυρας Κοξαρέ στο Δήμο Αγίου Βασιλείου. Εκεί συζήτησε με τον δήμαρχο Αγίου Βασιλείου Γιάννη Ταταράκη ευρύτερα θέματα που απασχολούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και ειδικότερα τα προβλήματα της περιοχής. Παρουσιάστηκε στον κ. Παπά ο αναπτυξιακός σχεδιασμός, τα έργα που εκτελούνται στον Δήμο Αγίου Βασιλείου, αυτά που πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα αλλά και αυτά που σχεδιάζει η δημοτική αρχή και σύμφωνα με τον κ. Ταταράκη έχει ανάγκη ο τόπος.
Όπως εξήγησε στον πρώην υπουργό ο δήμαρχος Αγίου Βασιλείου, “…έχει ήδη κατασκευαστεί τοιχίο αντιστήριξης μήκους 350μ. και μέσου ύψους 2,8μ., επεκτάθηκε η υπάρχουσα γέφυρα σε μήκος 24 μ. με αποτέλεσμα την διαπλάτυνση υφιστάμενης οδού κατά 3,90 μ και την κατασκευή πεζοδρομίου μήκους 600μ. και πλάτους 0,90 μ.
Ο κ. Ταταράκης ευχαρίστησε μάλιστα τον βουλευτή Ρεθύμνου και πρώην υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό και τον υφυπουργό Μεταφορών & Υποδομών, επίσης βουλευτή Ρεθύμνου, Γιάννη Κεφαλογιάννη για τη συμβολή τους στο έργο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ