Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Πολύ κοντά στο να “πιάσει” τα €2,5 εκατ. σε έσοδα (recurring revenue – ARR) μέχρι το τέλος του 2023, είναι η Môveo AI, που ιδρύθηκε μόλις πριν από περίπου 2,5 χρόνια, ενώ, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, σε βάθος τριετίας στόχος είναι τα €10 εκατ., όπως δήλωσε χθες σε δημοσιογράφους ο Θάνος Παπαδημητρίου, ένας εκ των ιδρυτών της ελληνικής startup, που εξειδικεύεται στον χώρο του conversational AI.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2022 ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε περί τα €2 εκατ., ενώ η εταιρεία αριθμεί ήδη περισσότερους από 1 εκατ. ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση, σε 85 χώρες, και resolution rate 95%. Είναι διαθέσιμη σε 21 γλώσσες -που πολύ σύντομα θα γίνουν 22- ενώ ο αριθμός των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της ξεπερνά τους 40. Στους πελάτες της συγκαταλέγονται μάλιστα μεγάλα ονόματα, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως η Kaizen Gaming, η Skroutz, η Edenred, η Attica Bank, η AVIS, τα Everest, η βραζιλιάνικη Tabas, η Vitex, καθώς και οργανισμοί του δημοσίου τομέα, όπως το υπουργείο Εξωτερικών και ο ΟΑΣΑ.
Ο κ. Παπαδημητρίου τόνισε ότι η Môveo AI ναι μεν είναι μια ελληνική εταιρεία, αλλά έχει ήδη διεθνή απήχηση και είναι άκρως εξαγωγική, εξάγοντας, μάλιστα κάτι που δεν εξάγει συνήθως η Ελλάδα, και αυτό είναι η υψηλή τεχνολογία.
Στους επόμενους στόχους της εταιρείας, είναι η περαιτέρω επέκταση σε Βραζιλία, Λατινική Αμερική, ΗΠΑ και Ευρώπη, με εστίαση στις γλώσσες που μιλούνται περισσότερο στον κόσμο, ενώ, παράλληλα, θέλει να βρει τους σωστούς συνεργάτες που θα την βοηθήσουν να κατευθυνθεί και σε άλλες αγορές. Η εταιρεία θέλει, επίσης, να ενισχύσει την ομάδα της σε κομβικούς ρόλους.
Στόχος εξαγορών
Η εταιρεία έχει ήδη ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο αρχικής χρηματοδότησης, όπου και συμμετείχαν angels investors, κυρίως επιχειρηματίες από Ελλάδα και Αμερική, ενώ, όπως αποκάλυψαν τα στελέχη της, έχουν δεχτεί ήδη πολλές προτάσεις για εξαγορά, κάτι που -προς το παρόν- δεν βρίσκεται στους στόχους τους.
Η ελληνική startup σχεδιάζει να προχωρήσει σε νέο γύρο χρηματοδότησης, ωστόσο, όπως τονίζουν τα στελέχη της, η εταιρεία είναι κερδοφόρα και δεν υπάρχει άμεση ανάγκη. Βέβαια, αναγνωρίζουν ότι θα χρειαστούν κεφάλαια για την περαιτέρω επέκταση της εταιρείας στην Βραζιλία, αλλά και την αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο αυτή την στιγμή φθάνει τα 23 άτομα, η μεγάλη πλειοψηφία εκ των οποίων εργάζεται στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα. Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι να ανοίξει γραφεία και σε άλλες χώρες, ενώ, ιδανικά, μέχρι το τέλος του έτους θα προσληφθούν άλλα δέκα άτομα.
Τι κάνει η Moveo AI και τι την διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό
H Môveo AI ιδρύθηκε το 2021 από τον Πάνο και τον Γιώργο Καραγιάννη και τον Θάνο Παπαδημητρίου, οι οποίοι, όντες στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ξεκίνησαν να αναπτύσσουν μία πλατφόρμα, αξιοποιώντας τεχνολογίες μηχανικής εκμάθησης (machine learning) και αλγορίθμους επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (nature language processing). Στο μετοχικό κεφάλαιο της Môveo AI συμμετέχει και τέταρτος εταίρος -ο German Attanasio Ruiz, CTO της εταιρείας, ο οποίος έχει έδρα τις ΗΠΑ.
Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη (AI), προκειμένου να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες τους και να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Συγκεκριμένα, επιτρέπει στις επιχειρήσεις να σχεδιάζουν, να αναπτύσσουν και να διαχειρίζονται τους δικούς τους εικονικούς ΑΙ βοηθούς, χωρίς να χρειάζεται να γράφουν κώδικα (τεχνολογία 1-click Conversational AI).
Σύμφωνα με τον Γιώργο Καραγιάννη, επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης της ΑΙ πλατφόρμας (CAIO) της Môveo AI, η πλατφόρμα δεν είναι ένα “παραδοσιακό” chatbot, οι δυνατότητες των οποίων ήταν πολύ περιορισμένες.
Ο χώρος του ΑΙ και του customer service είναι σε μεγάλη ανάπτυξη, ωστόσο, η Moveo AI προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα που την διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές της, όπως το white box, που βοηθά την επιχείρηση να γνωρίζει τον μηχανισμό και να το εμπιστεύεται.
Επίσης, η εταιρεία έχει πετύχει πολύ υψηλό επίπεδο κατανόησης γλώσσας (ακόμη και με ορθογραφικά και συντακτικά λάθη) -κάτι που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση χρημάτων και σε καλύτερο customer experience για τον τελικό πελάτη-, κατανόησης πιο πυκνού κειμένου, αλλά και πλούτου γλώσσας στο κομμάτι της απάντησης. Επιπλέον, ο εικονικός βοηθός μαθαίνει διαρκώς και αυτοβελτιώνεται, χρησιμοποιώντας αλγορίθμους μηχανικής εκμάθησης και μπορεί να αντιλαμβάνεται όσα δεν γνωρίζει, να τα κατηγοριοποιεί και να ζητάει να τον εκπαιδεύσει ο χρήστης του, ώστε να μπορεί να δίνει τις σωστές απαντήσεις κάθε φορά.