Ξεκινάει επίσημα σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το market test που πραγματοποιεί η κοινοπραξία του αγωγού.
Αντικείμενο του market test (που γίνεται παράλληλα με τους φορείς εκμετάλλευσης των παρακείμενων συστημάτων μεταφοράς, ένθεν κακείθεν) είναι η διερεύνηση του κατά πόσον ενδιαφέρονται εταιρείες αερίου να κλείσουν δυναμικότητα στον αγωγό πέραν εκείνης των 10 bcm που είναι συμβολαιοποιημένη.
Εάν σε αυτή την πρώτη – μη δεσμευτική – φάση, καταγραφεί ενδιαφέρον (για την τυπική, αλλά και για την αντίστροφη ροή), τότε η κοινοπραξία του TAP θα μελετήσει τις επενδύσεις που θα απαιτηθούν, θα γνωστοποιήσει τα χρονοδιαγράμματα και τις ταρίφες που θα ισχύουν και θα προχωρήσει στη δεύτερη, δεσμευτική φάση του market test, για την συμβολαιοποίηση νέας δυναμικότητας.
Το σύνολο της παραπάνω δυναμικότητας (επιπλέον δηλαδή των 10 bcm) που μπορεί να προστεθεί στον αγωγό είναι, με κατάλληλες επενδύσεις στο σχεδόν έτοιμο έργο, 10 bcm, έτσι ώστε το σύνολο της μεταφορικής του δυνατότητας να φτάσει στα 20 bcm.
Με βάση τα δεδομένα που διαμορφώνονται, και δεδομένου ότι ο TAP είναι το μόνο έργο που μπορεί να ικανοποιήσει άμεσα ανάγκες μεταφοράς αερίου προς την Νότια Ευρώπη, αλλά και – μέσω αντίστροφης ροής – από την Ευρώπη, εκτιμάται ότι κατά την τωρινή πρώτη φάση θα υπάρξει ενδιαφέρον από εταιρείες, όχι όμως για το σύνολο των 10 bcm.