Βγαίνει οριστικά όπως φαίνεται από τα συρτάρια το έργο για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά. Όπως είπε στην τοποθέτηση του την περασμένη Δευτέρα o υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, στο συνέδριο Green Deal ένα από τα έργα τα οποία αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι το έργο αυτό.
Σύμφωνα με τον κ.Ταχιάο, η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στόχος είναι να ολοκληρωθεί η κάλυψη της χρηματοδότησης το επόμενο διάστημα ούτως ώστε το έργο να μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025.
Ο σκοπός του έργου είναι να προσφέρει περισσότερες επιλογές στους οδηγούς που κινούνται στο Θριάσιο Πεδίο, μια περιοχή με ταχύτατη ανάπτυξη στον χώρο των logistics και της βιομηχανίας με αποτέλεσμα να παρουσιάζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.
Με την λειτουργία του θα αποσυμφορηθεί ο κόμβος Λεωφόρου Αθηνών και Λεωφόρου Σχιστού που σήμερα λειτουργεί κατά το ήμισυ ενώ θα υπάρχει επιλογή και προς την Περιφερειακή Αιγάλεω η οποία σήμερα είναι προσβάσιμη μέσω ενός δύσκολου οδικού δικτύου μέσα από τον Ασπρόπυργο.
Επιπρόσθετα με τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά θα λειτουργήσει και η σήραγγα φάντασμα που στέκει δεκαετίες στην περιοχή και η οποία θα αποκτήσει σημαντικό ρόλο στην διοχέτευση της κυκλοφορίας. Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ. Αθηνών.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινή κυκλοφοριακή ροή από την Αθήνα προς το βιομηχανικό κέντρο του Ασπροπύργου και την Ολυμπία Οδό και προς Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά.
Τι αλλάζει στο Θριάσιο Πεδίο
Το κόστος του έργου σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις αγγίζει τα 70 εκατ. ευρώ. Μετα την ολοκλήρωση των μελετών θα οριστικοποιηθεί και επικαιροποιηθεί το σημερινό κόστος του έργου.
Οι μεγάλες επενδύσεις που είτε λειτουργούν, είτε πραγματοποιούνται, είτε σχεδιάζονται στην ευρύτερη περιοχή του Θριασίου φέρνουν μεν ανάπτυξη, έχουν όμως και ως αποτέλεσμα την αντιμετώπιση προβλημάτων από την υπερσυγκέντρωση φορτηγών στους στενούς δρόμους της περιοχής οι οποίοι δεν είναι και σε καλή κατάσταση.
Ακόμα ένα ζητούμενο της αγοράς είναι και η προώθηση του νέου άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα, ο οποίος εκτιμάται από κύκλους της αγοράς πως θα μπορέσει να δώσει ανάσες όχι μόνο στην κορεσμένη Λεωφόρο Κηφισού αλλά και θα διευκολύνει την μεταφορά εμπορευμάτων στον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Βέβαια η λειτουργία ενός τέτοιου άξονα θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το οδικό δίκτυο από το λιμάνι του Πειραιά, κυρίως εμπορευματικά, από το Κερατσίνι, την Λεωφόρο Σχιστού και φυσικά την Λεωφόρο Αθηνών η οποία επίσης αρκετές ώρες την ημέρα παραμένει στα “κόκκινα”.
Η υλοποίηση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά και μια πιθανή διαπλάτυνση της Λεωφόρου Αθηνών θα έδινε μεγάλες ανάσες στην διαχείρισης της “βιομηχανικής” κυκλοφορίας.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» περιλαμβάνει:
-Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4 χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.
-Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.
-Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.
-Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής.
Στα πλαίσια της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.