Ισχυροί παράγοντες της αγοράς logistics και μεταφορών έχουν μεταφέρει στην κυβέρνηση πως βλέπουν θετικά το σχέδιο κατασκευής του οδικού άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα. Μέσω του νέου οδικού άξονα μπορεί να παρακαμφθεί επιτέλους η Αττική για χιλιάδες φορτηγά που διασχίζουν καθημερινά τον κάθετο διάδρομο της χώρας και μεταφέρουν εμπορεύματα από τα λιμάνια της Πάτρας και του Πειραιά. Σήμερα αναγκάζονται να διασχίσουν τμήματα μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας όπως η Λεωφόρος Αθηνών και ο Κηφισός με αποτέλεσμα, ειδικά στον τελευταίο, να δημιουργούνται καθημερινά σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα, ατυχήματα και άλλα δυσάρεστα απρόοπτα.
Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει καταθέσει με τη μορφή της «Πρότυπης Πρότασης» σχέδιο για «Μελέτη-Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Εκμετάλλευση – Συντήρηση του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Οινόφυτα». Το προτεινόμενο Έργο αφορά στη σύνδεση του Δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού, και κατά επέκταση των νοτίων οδικών αξόνων της Ελλάδος, με την περιοχή της χώρας βόρεια των Οινοφύτων, παρακάμπτοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ήδη βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής και εξυπηρετώντας την άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.
Όπως είχε γίνει τότε γνωστό η πρόταση που υπεβλήθη από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. αφορά σε σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 35 ετών και προβλέπει την κατασκευή σύγχρονου Αυτοκινητόδρομου περίπου 40 χλμ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με πέντε ανισόπεδους κόμβους και έναν ημικόμβο, παράπλευρους και κάθετους δρόμους προς αποκατάσταση της συνέχειας και της δομής του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου, αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και το σύνολο των απαιτούμενων υποστηρικτικών εγκαταστάσεων.
Το σχέδιο για τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα έρχεται στην ουσία να αντικαταστήσει το πολύ ακριβότερο και πιο σύνθετο σχέδιο για την κατασκευή ενός οδικού άξονα που θα ενώνει την Ελευσίνα με την Υλίκη μέσω Θήβας. Πρόκειται για σχέδιο που οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επεξεργάζονταν για πάρα πολλά χρόνια. Μάλιστα είχε προκηρυχθεί και διαγωνισμός, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό γύρω στο μισό δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός σταμάτησε, όπως ήταν λογικό, στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας αφού δεν είχε διευθετηθεί το θέμα με τις αποζημιώσεις που θα μπορούσε να ζητήσει ο παραχωρησιούχος του άξονα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια, η Νέα Οδός του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά και ο παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού.
Μέχρι στιγμής, πάντως, η κυβέρνηση δεν έχει ανοίξει κανένα φάκελο πρότυπης πρότασης και ας ήταν αυτή που προώθησε, επί θητείας Κ. Καραμανλή στο υπουργείο Υποδομών, το σχετικό θεσμικό πλαίσιο. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο το μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων αφορά έργα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή παραχωρήσεων, αλλά και έργα που υλοποιούνται ως παραδοσιακές εργολαβίες (μελέτη – κατασκευή, κλπ) τα οποία ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει να προτείνει ή / και να ωριμάσει για λογαριασμό του Δημοσίου. Στη συνέχεια ακολουθεί διαγωνισμός και στην περίπτωση που οριστικός ανάδοχος της σύμβασης δεν είναι ο ιδιώτης που ωρίμασε τεχνικά το έργο, ο οριστικός ανάδοχος υποχρεούται να καταβάλει στον προτείνοντα τα έξοδα προετοιμασίας της πρότυπης πρότασης.
Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών (Χρ. Σταϊκούρας – Ν. Ταχιάος) έχουν δηλώσει πως θα προχωρήσουν σε νομοθετική ρύθμιση ώστε να ξεμπλοκάρει ο θεσμός των πρότυπων προτάσεων. Την ίδια στιγμή, όμως, δείχνουν προς το άδειο κρατικό ταμείο και προς τα σοβαρά προβλήματα εξεύρεσης πόρων για υφιστάμενα έργα που προκηρύχθηκαν χωρίς να εξασφαλιστούν χρήματα. Μέχρι στιγμής, όπως προαναφέρθηκε, δεν έχει ανοίξει κανένας φάκελος με Πρότυπη Πρόταση.