Δεκτή έκανε η Αττικό Mετρό την προσφορά του σχήματος των εταιρειών Άβαξ, Ghella και Alstom, σήμερα κατά τη διαδικασία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών.
Η κοινοπραξία η οποία, εάν δεν υπάρξουν ανατροπές, θα αποτελέσει τον ανάδοχο του έργου, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, κατέθεσε σύμφωνα με πληροφορίες την πιο συμφέρουσα προσφορά, οδηγώντας στον αποκλεισμό του σχήματος Άκτωρ, Ansaldo και Hitachi.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κοινοπραξία της Άβαξ έδωσε προσφορά με έκπτωση της τάξεως του 12% (1,158 δισ. ευρώ), ενώ η προσφορά του σχήματος με επικεφαλής την Άκτωρ διαμορφώθηκε σε 1,18 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας σε έκπτωση 10,6%.
Εξάλλου, η τεχνική προσφορά των εταιρειών Αβαξ, Ghella και Alstom έχει συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία, συγκριτικά με αυτήν της αποκλεισθείσας κοινοπραξίας. Τα επόμενα βήματα του μεγαλύτερου δημόσιου συγχρηματοδοτουμενου έργου των τελευταίων δεκαετιών περιλαμβάνουν τη σύνταξη του πρακτικού διενέργειας του διαγωνισμού από την επιτροπή διαγωνισμού της Αττικό Μετρό.
Εν συνεχεία μένει να φανεί εάν θα κατατεθούν προσφυγές, καταρχάς στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και ακολούθως στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Σε κάθε περίπτωση, η αποσφράγιση, σήμερα, των οικονομικών προσφορών είναι ένα σημαντικό βήμα για την πρόοδο του έργου που παρέμενε “κολλημένο” για τουλάχιστον ενάμιση χρόνο.
Έρχεται έξι χρόνια μετά την εξαγγελία του έργου και τρία χρόνια μετά τη δημοπράτησή του. Η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή περιλαμβάνει 15 συνολικά σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.
Oκ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: “Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους”.
Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella– Alstomκατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.