Αυτό ήταν. Από εχθές η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε επίσημα στην κυκλοφορία τη διπλή γραμμή από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό και με την ηλεκτροκίνηση να είναι πλέον σε λειτουργία. Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τμήμα ολοκληρώθηκε επιτυχώς επίσης εχθές καθώς την Τρίτη αναβλήθηκε.
Αυτό σημαίνει ότι πάμε αρκετά βήματα μπρος. Η διπλή γραμμή σε όλο το μήκος κάνει παρελθόν τις βραδυπορίες και αναμονές στα τμήματα που υπήρχε μονή γραμμή και η χωρητικότητα αυξάνεται γεωμετρικά.
Όπως σημειώνουν σιδηροδρομικές πηγές στο ypodomes.com για τις επόμενες ημέρες θα συνεχίσει η αλλαγή μηχανής και από τις αρχές Μαϊου θα πάψει, με αποτέλεσμα να γίνεται το δρομολόγιο χωρίς τις δεκάλεπτες στάσεις σε Λιανοκλάδι και Παλαιοφάρσαλο για την αλλαγή της μηχανής.
Βήμα-βήμα θα φτάσουμε και στην δρομολόγηση των τρένων που θα κάνουν το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 7 λεπτά και το Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε 3 ώρες και 55 λεπτά. Πρώτα θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές στην ηλεκτροκίνηση, οι δοκιμές στην ταχύτητα και κατόπιν να μπουν στη γραμμή τα express τρένα.
Όπως σας έχει ενημερώσει και σε προηγούμενο ρεπορτάζ το ypodomes.com, στο αμαξοστάσιο του Ρέντη ετοιμάζονται 2 ηλεκτρομηχανές και βαγόνια για τα express δρομολόγια. Συγκεκριμένα τροποποιούνται εξωτερικά και θα έχουν ένα βαθύ μπλε-μωβ χρώμα που θα καλύπτει όλες τις επιφάνειες. Δεν πρόκειται για χρωματισμό αλλά για κάλυψη. Με αυτό τον τρόπο ευελπιστούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αντιμετωπίσουν και το θέμα της αισθητικής των τρένων που σήμερα είναι επίσης καλλυμένα αλλά με γκράφιτι.
Η δρομολόγηση των express τρένων εκτιμάται ότι θα γίνει κάπου μέσα στον Μάιο αλλά ακόμα και τα άλλα δρομολόγια θα εκτελούνται σε πολύ καλούς χρόνους, περίπου σε 4 ώρες και 20 λεπτά.
Όλα αυτά, σε αναμονή πολλών πραγμάτων. Πρώτα στην ολοκλήρωση της σηματοδότησης της γραμμής που θα δώσει και μεγαλύτερη χωρητικότητα και μεγαλύτερη ασφάλεια και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αναμένουμε επίσης να αρχίζει να μπαίνει στα τρένα η νέα φουρνιά μηχανοδηγών. Είναι απαραίτητοι για την πύκνωση των δρομολογίων (επιβατικών και εμπορευματικών, για τον προαστιακό και τη νέα γραμμή μέχρι το Αίγιο). Περιμένουμε και τα Pendolino από την Ιταλία που επίσης θα έρθουν να προσθέσουν ακόμα περισσότερη αξιοπιστία στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Περιμένουμε να ολοκληρωθεί το ETCS που θα επιτρέψει περαιτέρω μείωση του χρόνου στις 3 ώρες και 20 λεπτά και τέλος περιμένουμε να υπάρχει περίφραξη σε όλο το μήκος της γραμμής και ειδικότερα σε αστικές περιοχές όπως η Λάρισα.
Αυτό που έχει μεγάλη σημασία αυτή τη στιγμή είναι να ξεκινήσει το αμιγώς ηλεκτροκινούμενο δρομολόγιο στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, για πρώτη φορά στα ελληνικά σιδηροδρομικά χρονικά που αποτελεί από μόνο του ένα τεράστιο άλμα και από εκεί και έπειτα να αρχίζουν να κλείνουν μία-μία οι εκκρεμότητες που θα μας οδηγήσουν στην επόμενη μέρα του σύγχρονου σιδηρόδρομου για τη χώρα.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com