Η Rail Baltica επέλεξε δύο ομάδες ως προτιμητέους υποψηφίους για δύο τμήματα της γραμμής στην Εσθονία, η οποία θα λειτουργήσει ως διάδρομος υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει την Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία με την Πολωνία και το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η πρώτη κοινοπραξία αποτελείται από τις GRK Eesti AS, GRK Suomi Oy, Aktsiaselts Merko Ehitus Eesti, NGE Contracting, Sweco Finland Oy, Sweco Sverige AB και TSO SAS. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τις Bouygues Travaux Public, Budimex S.A., Ingerop Conseil et Ingenierie (ICI), KMG Infra OÜ και WSP Finland Oy.
Μόλις υπογραφούν οι συμβάσεις, η Rail Baltic Estonia θα εισέλθει στη φάση ανάπτυξης και θα καθοριστεί ένα πιο ακριβές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της κύριας γραμμής της Rail Baltica στην Εσθονία.
Η πρώτη κοινοπραξία θα διαχειριστεί την υπερκατασκευή του σιδηροδρόμου για το τμήμα Ülemiste–Pärnu και την υποδομή για το τμήμα Tootsi–Pärnu, με εκτιμώμενο κόστος 394 εκατομμύρια ευρώ. Η δεύτερη κοινοπραξία θα αναλάβει τον πλήρη σχεδιασμό και την κατασκευή του τμήματος Pärnu–Ikla, το οποίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει 332 εκατομμύρια ευρώ.
Η Rail Baltica θα πραγματοποιήσει ελέγχους ιστορικού στις εταιρείες και θα αξιολογήσει την προηγούμενη απόδοση και την οικονομική τους σταθερότητα. Μετά την υπογραφή της σύμβασης, θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός και η λεπτομερής ανάπτυξη των έργων, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία κατασκευαστικών χρονοδιαγραμμάτων, την προμήθεια υλικών και τη βελτίωση των τεχνικών λύσεων για τη διασφάλιση της ομαλής εκτέλεσης του έργου.
Photo: Rail Baltica