Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσι, ώστε να αποκτήσει θέση στο νέο τοπίο της αγοράς τυχερών παιχνιδιών που βρίσκεται υπό διαμόρφωση, πραγματοποιήθηκε με την έναρξη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, των διαδικασιών για τη δημοσία διαβούλευση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ).
Αντικείμενο είναι η πολεοδομική και περιβαλλοντική αποτύπωση της επένδυσης, ύψους 200 εκατ. ευρώ, της “Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας ΑΕ”, για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πόλου σε ιδιόκτητη έκταση στη θέση “Δηλαβέρη” στο Μαρούσι που θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο πολυτελείας και συνοδές χρήσεις αναψυχής και πολιτισμού, σε συνδυασμό με τη στέγαση εκεί του Καζίνο Πάρνηθας.
Το πνεύμα της ΣΜΠΕ και του ΕΧΣ, είναι ότι από τα επιτρεπόμενα, βάσει πολεοδομικών προβλέψεων, σενάρια αξιοποίησης της έκτασης, η επιλογή της συγκεκριμένης επένδυσης με χρήσεις “Τουρισμός-Αναψυχή” θα έχει τις πλέον θετικές επιπτώσεις για την περιοχή, καθώς θα την οργανώσει και θα τη ρυθμίσει τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών και υποδομών (τουριστικό κατάλυμα, δημιουργία πεζοδρόμων, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις), όσο και σε επίπεδο απόδοσης κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων.
Σύμφωνα με τη ΣΜΠΕ, το ακίνητο στο Μαρούσι βρίσκεται σε περιοχή που έχει υπερτοπικό χαρακτήρα από τις ισχύουσες χρήσεις γης και έχει μέτωπο επί των Λεωφόρων Κηφισίας και Σπύρου Λούη. Επίσης, βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση με μητροπολιτικής εμβέλειας χρήσεις εμπορίου, αθλητισμού, διοίκησης και υγείας (Ο.Α.Κ.Α., Golden Hall, νοσοκομείο Υγεία, μαιευτήριο Μητέρα, Δ/νση Εσωτερικών Υποθέσεων, Helexpo, Avenue, Υπουργείο Υγείας, Leroy Merlin κ.λπ.), οπότε η χρήση τουρισμός-αναψυχή και η εγκατάσταση του καζίνο εντάσσεται σε έναν ευρύτερης εμβέλειας πόλο εμπορικών – επιχειρηματικών – τουριστικών δραστηριοτήτων αναψυχής.
Σε ό,τι αφορά στο Ειδικό Χωρικό Σχέδιο, εξετάζει την τροποποίηση της χρήσης γης στη θέση Δηλαβέρη του Δήμου Αμαρουσίου Αττικής, από “Πολεοδομικό Κέντρο” (στο μεγαλύτερο τμήμα της) σε “Τουρισμός –Αναψυχή”. Συγκεκριμένα, το ΕΧΣ περιλαμβάνει τρεις υποενότητες:
* Η πρώτη (32.092,57 τ.μ.), αφορά στην περιοχή που αναπτύσσεται ανατολικά με μέτωπο στη λεωφόρο Κηφισίας, νότια με μέτωπο νέα προτεινόμενη οδό και βόρεια με μέτωπο την λεωφόρο Σπύρου Λούη. Εκεί χωροθετείται το ξενοδοχείο και το καζίνο, με συνοδές χρήσεις αναψυχής – πολιτισμού, όπως θέατρο – αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, θεματικά εστιατόρια κ.α.. Για τη συγκεκριμένη περιοχή καθορίζεται αρτιότητα 25.000 τ.μ. (Συντελεστής Δόμησης 0,8), με ελάχιστο πρόσωπο 150 μ. και μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος 21 μ.. Ωστόσο, βάσει του προτεινόμενου ΕΧΣ, η δόμηση του συγκροτήματος θα είναι αρκετά μικρότερη, της τάξης των 20.000 τ.μ. και το μέγιστο ύψος στα 18μ.
* Η δεύτερη (5.806,64 τ.μ.), αφορά στην περιοχή που βρίσκεται νότια και δυτικά με μέτωπο επί των οδών Αγίου Όρους και Αποστόλου Παύλου και βόρεια με όριο νέα προτεινόμενη οδό. Προβλέπονται χρήσεις Γενικής Κατοικίας αλλά από το εξεταζόμενο ΕΧΣ δεν προβλέπει το τι θα αναπτυχθεί εντός της έκτασης, καθώς αυτή θα αποτελέσει ιδιοκτησία του Δήμου (ως τμήμα της εισφοράς σε γη).
*Η τρίτη υποενότητα (11.364,99 τ.μ.), αφορά στην περιοχή που βρίσκεται δυτικά με μέτωπο επί της οδού Αποστόλου Παύλου. Σε αυτή προτείνεται δίκτυο κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και χρήσεις ελεύθερων χώρων – αστικού πρασίνου.
Το δομημένο περιβάλλον της επένδυσης αποτελείται από έναν κύριο κτιριακό όγκο 20.000 τ.μ., περιμετρικά του οποίου διαμορφώνεται ευρύς περιβάλλοντας – ακάλυπτος χώρος ο οποίος αποτελεί προέκταση των κοινόχρηστων χώρων που ήδη προβλέπονταν από την εγκεκριμένη πολεοδομική μελέτη της περιοχής και οι οποίοι προσαυξάνονται, δημιουργώντας ένα ενιαίο δίκτυο ελεύθερων χώρων.
Να σημειωθεί πως στο πλαίσιο του προτεινόμενου ΕΧΣ, η εισφορά σε γη υπέρ του Δήμου Αμαρουσίου για το σύνολο της περιοχής επέμβασης θα ανέλθει στο 50%, δηλαδή συνολικά σε έκταση 25.086 τ.μ. σημαντικά μεγαλύτερη της αντίστοιχης (21.031 τ.μ. ή 42%) που προβλέπεται από τον νόμο. Οι επιπλέον αυτές εκτάσεις, της τάξης των 5.000τ.μ., αποδίδονται προσθετικά σε κοινόχρηστους χώρους περιλαμβανομένου του οδικού δικτύου και του δικτύου πεζοδρόμων.
Με τμήματα της έκτασης και με έργα που θα παραχωρηθούν από τον φορέα υλοποίησης της επένδυσης, θα βελτιωθούν ριζικά οι κυκλοφοριακές συνθήκες της περιοχής, θα διευκολυνθεί η πρόσβαση στη Λεωφ. Κηφισίας και θα διευθετηθεί η σύνδεση της Σπ. Λούη με την Κηφισίας (κατεύθυνση Κηφισιά) αλλά και η πλέξη της κίνησης εξόδου από την Λεωφ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο) προς τον δυτικό παράπλευρο, με τα εισερχόμενα οχήματα στη Λεωφ. Κηφισίας από τη Σπύρου Λούη. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπονται:
* Η κατασκευή μιας νέας ανισόπεδης απευθείας σύνδεσης της Λεωφόρου Κηφισίας (στο ρεύμα προς το Κέντρο) με τον παράπλευρο, πάνω από το ρεύμα εισόδου από Σπύρου Λούη προς Κηφισίας, με κατεύθυνση το κέντρο.
*Η διαπλάτυνση του παραδρόμου της Λεωφόρου Κηφισίας με παραχώρηση της σχετικής έκτασης από το οικόπεδο του καζίνο και τη δημιουργία ενός νέου συνδέσμου προς την οδό Αποστόλου Παύλου, δηλαδή από την Κηφισίας προς τη Νέα Φιλοθέη.
* Η δημιουργία τρίτης λωρίδας στη Σπύρου Λούη (πάλι με παραχώρηση μέρους του οικοπέδου του καζίνο), στη συμβολή της με τη Λ. Κηφισίας, ώστε να υπάρχουν ξεχωριστές λωρίδες προς τις τρεις κατευθύνσεις από ΟΑΚΑ (ευθεία στη Ριζαρείου, δεξιά στην Κηφισίας προς κέντρο και αριστερά στην Κηφισίας προς Κηφισιά.
*Η δημιουργία απευθείας σύνδεσης του οικοπέδου του καζίνο με τη Σπύρου Λούη.
Επιπρόσθετα, πάλι με την απόδοση της γης από το ακίνητο, γίνεται εφικτή η δημιουργία πλατείας στο σημείο της προγραμματιζόμενης στάσης Μετρό που θα εξυπηρετεί τους χρήστες του Μετρό και θα επιτρέπει την πρόσβασή τους στο σύνολο της περιοχής, αλλά και τους δημιουργούμενους, μέσω της εισφοράς γης, χώρους πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων.
Επίσης, θα επιτευχθεί η βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας πεζών προς και από το Ολυμπιακό Στάδιο με χρήση του Μετρό, χάρη στη διαμόρφωση οργανωμένου πεζόδρομου καθώς και η δραστική βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης κυκλοφορίας πεζών μεταξύ του Δήμου Χαλανδρίου και ΟΑΚΑ, χάρη στη διαμόρφωση ενός ακόμα πεζόδρομου, αλλά και χάρη στην αναβάθμιση της υφιστάμενης πεζογέφυρας στο ύψος της οδού Μαραθώνος του Δήμου Χαλανδρίου κατά το πρότυπο της πεζογέφυρας στο ύψος του Κολλεγίου Αθηνών.
Όπως επισημαίνεται στη Μελέτη, οι παραπάνω βελτιωτικές παρεμβάσεις, εξασφαλίζονται χάρη στην, χωρίς κόστος για το Δημόσιο, για την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και για τους ωφελούμενους Δήμους Αμαρουσίου, Χαλανδρίου και Νέας Ιωνίας, κατασκευή των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων επί των Λεωφ. Κηφισίας και Σπ. Λούη, σε συνδυασμό με την επίσης αδάπανη απόκτηση των αναγκαίων εκτάσεων για την κατασκευή των σχετικών έργων που θα παραχωρηθούν στο πλαίσιο του Ε.Χ.Σ.
Σημειώνεται ότι στο συγκρότημα θα κατασκευαστεί υπόγειο πάρκινγκ, δύο επιπέδων, με συνολικά 850 θέσεις στάθμευσης, διακόσιες πρόσθετες από τις κατά νόμο απαιτούμενες.
Διαβάστε ακόμη:
– Mont Parnes: Προχωρά το Δημόσιο τις διαδικασίες μετεγκατάστασης