Σε συμφωνία για τη «φόρμουλα» μέσω της οποίας το FSRU «Διώρυγα Gas» θα συμπεριληφθεί στο 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030 έχουν καταλήξει σύμφωνα με πληροφορίες ΔΕΣΦΑ και Motor Oil. Συγκεκριμένα οι συζητήσεις των δύο πλευρών αφορούν μεταξύ άλλων και τη δυναμικότητα που θα επιτραπεί να φύγει από το τερματικό προς το σύστημα. Η αναμενόμενη συμφωνία των δύο πλευρών θα ανοίξει το δρόμο προκειμένου να προχωρήσει η Motor Oil στην τελική μελέτη σκοπιμότητας για το έργο.
Η ένταξη της υποδομής στο 10ετές Πρόγραμμα ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021 – 2030 θα γίνει μέσω τροποποιήσεων που θα κάνει ο ΔΕΣΦΑ, με βάση τις υποδείξεις της ΡΑΕ και μετά από τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση. Ως εκ τούτου, στην εγκεκριμένη εκδοχή του 10ετούς Προγράμματος, θα υπάρχει και το FSRU στους Αγίους Θεοδώρους Κορίνθου.
Η εξέλιξη αυτή δίνει τέλος στη διελκυστίνδα αναφορικά με τον αποκλεισμό του έργου, καθώς η Motor Oil είχε διαμαρτυρηθεί έντονα, τόσο στον ΔΕΣΦΑ όσο και στη ΡΑΕ, για τη μη ένταξη του FSRU στον προγραμματισμό του Διαχειριστή.
Η ένταξη ανοίγει το δρόμο για την οριστικοποίηση των τεχνικών και εμπορικών χαρακτηριστικών και, κατά συνέπεια, την έναρξη εμπορικής λειτουργίας της υποδομής.
Το έργο «Διώρυγα Gas» αφορά στην κατασκευή μίας πλωτής μονάδας αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), η οποία θα αγκυροβοληθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου του Ομίλου στην Κόρινθο. Με αυτό τον τρόπο, θα προστεθεί μία ακόμη «πύλη» εισόδου φυσικού αερίου στο εγχώριο σύστημα, με εκτιμώμενη δυνατότητα παροχής 2-3 bcm/έτος, το οποίο θα καταφθάνει ακτοπλοϊκώς στη μονάδα με τη μορφή LNG.