Συμφωνία προς όφελος τόσο των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων, όσο και των παραχωρησιούχων επιχειρεί το υπουργείο Υποδομών με στόχο χαμηλότερες τιμές διοδίων.
Ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του Alpha εξήγησε πως η πρόθεση του υπουργείου είναι στις παραχωρήσεις έργων δεύτερης γενιάς, να γίνει η επέκταση του φυσικού αντικειμένου, η παράταση του χρόνου παραχώρησης, με ταυτόχρονη διαπραγμάτευση για τη μείωση του ύψους των διοδίων, πάντα σύμφωνα με τους όρους που θέτει το ευρωπαϊκό πλαίσιο και με τη συναίνεση των παραχωρησιούχων, όπως έχει γίνει σε Γαλλία και Ιταλία.
Όπως είπε το υπουργείο έχει ολοκληρώσει τα έργα στις πέντε παραχωρήσεις. Συμπλήρωσε ότι είναι πλέον κοινός τόπος η αναγκαιότητα πολλών οδικών έργων, επικεντρώνοντας στις συνδέσεις μεγάλων αστικών κέντρων (όπως για παράδειγμα το Αγρίνιο που δεν συνδέεται με την Ιόνια Οδό), τμήματα επεκτάσεων (όπως το Καλό Νερό – Τσακώνα) και μια σειρά από συνοδά έργα, κυρίως αντιπλημμυρικά και περιβαλλοντικά. Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά διόδια, ο κ. Σπίρζτης είπε ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τους αυτοκινητοδρόμους όλης της χώρας. Σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας τόνισε ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει το δικό του χρονοδιάγραμμα, ότι τα προβλήματα του παρελθόντος ξεπεράστηκαν, πλέον η συνεργασία είναι πολύ καλή όσον αφορά τον στόχο η τιμολογιακή πολιτική να βασίζεται πάνω στα πραγματικά δεδομένα του κυκλοφοριακού φόρτου και των χαρακτηριστικών που έχει ο αυτοκινητόδρομος.
Ερωτώμενος για την επέκταση του προαστιακού μέχρι το Αίγιο, έκανε λόγο για πολύ σημαντική εξέλιξη καθώς, όπως είπε, με αυτό τον τρόπο η βόρεια και βορειοδυτική Πελοπόννησος βγαίνει μετά από οκτώ χρόνια από την απομόνωση.
O υπουργός επανέλαβε ότι τα δρομολόγια μέχρι το Αίγιο θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ πρόσθεσε ότι μετά το Πάσχα θα υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής. Όπως τόνισε, υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη σιδηροδρομική σύνδεση μέχρι το παλιό λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια θα γίνει ο διαγωνισμός για τη σύνδεση με το νέο λιμάνι.
Ερωτηθείς για το επενδυτικό πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με τον διαγωνισμό και την πώληση του 30% του Ελ. Βενιζέλος και το ενδεχόμενο να μην προχωρήσει, ο κ. Σπίρτζης είπε πως αυτό πρέπει να εξεταστεί δεδομένου ότι αποτελεί μεγάλη πηγή εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο. Ο υπουργός υπογράμμισε ότι τόσο η παραχώρηση του Ελ. Βενιζέλος όσο και αυτή της Εγνατίας, αποτελούν δεσμεύσεις που προέρχονται από το πρώτο μνημόνιο, συνεχίστηκαν στο δεύτερο μνημόνιο και είναι δεσμεύσεις που παραμένουν,«εκτός κι αν μπορούμε να αποδείξουμε ότι μπορούμε να πάμε σε μια άλλη λογική με τους δανειστές». Όπως είπε χαρακτηριστικά, «να πάμε σε μια διαπραγμάτευση αλλιώς είμαστε υποχρεωμένοι να τις τηρήσουμε».
Σε ερώτημα σχετικά με τη Γραμμή 4 του Μετρό μετά την αποχώρηση της ΤΕΡΝΑ, ο υπουργός τόνισε ότι ο διαγωνισμός θα συνεχιστεί με τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους, αν και η πληροφόρηση που έχει ο ίδιος είναι ότι θα πρέπει να ανακοινωθεί το συμπέρασμα της αρμόδιας επιτροπής του διαγωνισμού.