Ξεκινούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια που θα κάνουν δυνατή τη λειτουργία της επέκτασης της γραμμής 3 μέχρι το λιμάνι και το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά σηματοδοτεί και το countdown για την παράδοση της επέκτασης με χρονικό ορίζοντα τον Σεπτέμβριο. Τότε υπολογίζεται από την Αττικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της επέκτασης.
Οι πρώτες δοκιμές έχουν ξεκινήσει εδώ και περίπου 3 εβδομάδες. Γϊνονται εντατικές συσκέψεις μεταξύ της Αττικό Μετρό, της ΣΤΑΣΥ και εργολάβων (ΑΒΑΞ, Alstom, Siemens κ.α.) για να διαπιστώνεται η πρόοδος των έργων.
Τα κανονικά δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 31 Ιουλίου και θα εκτελούνται με συνεχείς δοκιμές για να διαπιστωθεί η αρτιότητα των γραμμών και των συστημάτων. Η ΣΤΑΣΥ με ανακοίνωση της έκανε γνωστό πως για αυτό το λόγο από 30 Ιουλίου μέχρι τις 7 Αυγούστου και το διήμεο 27 – 28/08/2022, οι σταθμοί του Μετρό «ΝΙΚΑΙΑ», «ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ» και «ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ» θα παραμείνουν κλειστοί και η Γραμμή 3 θα λειτουργεί στο τμήμα «ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ – ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ».
Οι συρμοί θα εκτελούν συνεχή δοκιμαστικά δρομολόγια από τον σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ μέχρι τον σημερινό τερματικό ΝΙΚΑΙΑ και στη συνέχεια περνώντας από τους νέους σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ για να συνδεθεί η επέκταση με τους προηγούμενους 3 σταθμούς και κατ` επέκταση με το δίκτυο. Το σημαντικότερο στοιχείο που θα εξεταστεί είναι τα συστήματα που εξασφαλίζουν την καλή λειτουργία της νέας επέκτασης.
Ράλλυ εργασιών
Το ράλλυ που γίνεται αυτή την εποχή σε επίπεδο εργασιών αφορά στα μαζέματα και το καθάρισμα των σταθμών που προετοιμάζονται πυρετωδώς για να υποδεχθούν τους πρώτους επιβάτες το προσεχές διάστημα. Να θυμίσουμε πως τα έργα εκτελούνται από το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.
Παράλληλα στο λιμάνι του Πειραιά, στο επίπεδο του δρόμου, πάνω από τον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ, γίνονται εντατικά έργα για να παραδοθεί και πάλι στην κυκλοφορία ο δρόμος στο τμήμα από την Καποδιστρίου μέχρι το σταθμό του Προαστιακού.
Το σημείο αυτό του δρόμου είχε κλείσει από το 2015 για να κατασκευαστεί ο σταθμός με παράλληλη οδική παράκαμψη εντός λιμανιού για να μπορέσει να λειτουργεί επαρκώς το οδικό κύκλωμα στην περιοχή καθ` όλη τη διάρκεια των έργων.
Παράλληλα με τη λειτουργία της γραμμής θα αποδοθεί και η πλατεία στο Δημοτικό Θέατρο. Η πλατεία θα αποδοθεί στην αρχική της μορφή με τα μάρμαρα που είχε μιας και έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα. Στην πλατεία θα υπάρχουν και σημεία με τη μορφή πηγαδιού τα οποία θα αναπαριστούν την λειτουργία του Ιπποδάμειου Συστήματος.
Οι σταθμοί
Οι 3 νέοι σταθμοί αναμένεται να αλλάξουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης. Ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή και είναι απόσταση βολής από το Κερατσίνι.
Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός της Αττικής, διαθέτοντας 2 σταθμούς Μετρό, Προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ, Τραμ, και τα ακτοπλοϊκά καράβια.
Ο σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ είναι ο νέος τερματικός σταθμός της γραμμής 3. Βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Δημαρχείο. Εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο της πόλης του Πειραιά και ιδιαίτερα την εμπορική ζώνη μέχρι τη Γρηγορίου Λαμπράκη και το Πασαλιμάνι. Θα συνδέεται επίσης με τη στάση Τραμ και πολλές λεωφορειακές γραμμές και γραμμές τρόλεϊ.
Με την έναρξη λειτουργίας των 3 νέων σταθμών αναμένεται να κοπούν αρκετές λεωφορειακές γραμμές σύνδεσης με τους Δήμους Νίκαιας και Κορυδαλλού οι οποίοι όπως έγινε και σε άλλες επεκτάσεις θα μετατραπούν σε διαδημοτικοί και τροοφοδοτικοί προς τους σταθμούς Μετρό που εξυπηρετούν την περιοχή.