Κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο τροπολογία με την οποία επιχειρείται η απεμπλοκή έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισ. ευρώ.
Με την τροπολογία κλείνουν οι «μαύρες τρύπες» στη γνωστή υπόθεση διευθέτησης μεταξύ τεχνικών εταιρειών και Επιτροπής Ανταγωνισμού το 2017.
Τα κενά στη συγκεκριμένη συμφωνία διευθέτησης οδήγησαν σε «βουνό» προσφυγών, σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς μεγάλων δημόσιων έργων αλλά και πολλών μικρότερων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία, είχαν προκηρυχθεί μεγάλα έργα συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ, από τα οποία έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,3 δισ. ευρώ είναι μπλοκαρισμένα λόγω προσφυγών.
Όπως εξηγείται στην αιτιολογική έκθεση, «η προηγούμενη διάταξη αποδείχτηκε ότι γεννά κενά και ασάφειες λόγω της ελλειπτικής της διατύπωσης αναφορικά με το ακριβές εύρος των κινήτρων τα οποία παρέχει στους διευθετήσαντες. Οι ασάφειες αυτές, αφενός, καθιστούν μη ελκυστικούς τους θεσμούς της επιείκειας και της διευθέτησης, αφετέρου, γεννούν αμφισβητήσεις και δικαστικές διενέξεις, στο πλαίσιο διαγωνιστικών διαδικασιών για δημόσιες συμβάσεις ή συμβάσεις παραχώρησης».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής είχε υποστηρίξει προ εβδομάδων πως το πρόβλημα είχε εντοπιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση η οποία, όμως, απέφυγε να προχωρήσει στην απαραίτητη νομοθετική πρωτοβουλία.