Το εγχείρημα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου από την ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται σε εξέλιξη, παρά τις όποιες καθυστερήσεις ή αναβολές παρατηρούνται σε διαγωνισμούς. Σημαντικό θεωρείται το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκης-Ειδομένη, ύψους 45,75 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (με ΦΠΑ στα 56,7 εκατ. ευρώ), για το οποίο το… χρονοδιάγραμμα «δείχνει» την προσεχή Πέμπτη. Η λήξη της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίστηκε, μετά από μια μικρή παράταση, η 25/02/2021, ενώ ως ημερομηνία αποσφράγισης προσφορών έχει οριστεί η 3η Μαρτίου, εφόσον βέβαια τηρηθούν οι προθεσμίες.
Πρόκειται για το έργο «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ETCS–LEVEL1ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ –ΕΙΔΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 37 ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΡΟΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ», δηλαδή η εγκατάσταση σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 72 μήνες (5 χρόνια), εκ των οποίων οι 24 μήνες αφορούν την περίοδο κατασκευής.
Θεωρείται σημαντικό έργο γιατί με την ολοκλήρωσή του ανοίγει ο δρόμος και για την επανέναρξη διεθνών επιβατικών δρομολογίων με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
Η αρχή του έργου οριοθετείται στον Σ.Σ. ΤΧ1 (είσοδος από ΤΧ2) και το τέλος στον σταθμό Ειδομένης (Χ.Θ. 77+521 – πέρας Σ.Σ. Ειδομένης). Στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής. Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) – Ειδομένη (μέσω της νέας παραλλαγής Πολυκάστρου – Ειδομένης), στo οποίo θα εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS είναι περίπου 70,5 χιλιόμετρα.