Την παρέμβαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ζητεί ο Γιάννης Σγουρός, που καταγγέλει ως φωτογραφικούς τους όρους διαγωνισμού, που διενήργησε η Περιφέρεια Αττικής για οδοποιία ύψους 15 εκατ. ευρώ.
Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Θέμα 104,6» ο υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής κατήγγειλε ότι στους όρους του συγκεκριμένου διαγωγνισμού προβλέπεται ότι ο ανάδοχος πρέπει να είναι σε ακτίνα 40 χιλιομέτρων από την Πλατεία Συντάγματος, γεγονός που, όπως είπε, αποκλείει άλλες εταιρίες που πιθανότατα θα πρόσφεραν καλύτερη τιμή.
Σύμφωνα με τον κ. Σγουρό ο διαγωνισμός αφορά το μεγαλύτερο έργο συντήρησης οδοποιίας που έχει δημοπρατήσει στην πενταετή θητεία της η διοίκηση της Ρένας Δούρου με τον τίτλο «Βελτίωση και περιοδική συντήρηση υποδομών στο πρωτεύον αστικό οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής» και συνολικό προϋπολογισμό 15.000.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Πρόκειται, όπως είπε, για πρωτοφανή όρο, που δεν έχει τεθεί ποτέ ξανά σε κανέναν διαγωνισμό από τους δεκάδες που εκτελούνται για τη συντήρηση της οδοποιίας στην Αττική, που σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους επί ποινή αποκλεισμού όρους περιορίζει τον ανταγωνισμό, κατά ευθεία καταστρατήγηση της εθνικής νομοθεσίας και των κοινοτικών Οδηγιών.
Ο κ. Σγουρός κάλεσε την η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων να ελέγξει άμεσα τους όρους του διαγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγους μήνες η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (418/2018 Απόφαση) είχε ακυρώσει διακήρυξη της Περιφέρειας για άλλο έργο οδοποιίας στο οποίο ζητούνταν «χωρίς ειδική αιτιολόγηση και δυσανάλογα, σε σχέση με την φύση και το οικονομικό αντικείμενο του υπό δημοπράτηση έργου, αυξημένη οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια και τεχνική και επαγγελματική ικανότητα».
Τι απαντά η Περιφέρεια Αττικής
Απορρίπτει η Περιφέρεια Αττικής τις καταγγελίες περί φωτογραφικών όρων σε διαγωνισμό για έργο οδοποιίας αξίας 15 εκατ. ευρώ.
Σε ανακοίνωσή του ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Χρήστος Καραμένος επεσημαίνει ότι στους διαγωνισμούς για τον τομέα της Οδικής Ασφάλειας «περιλαμβάνονται οι αναγκαίοι όροι ώστε οι εργασίες να εκτελούνται ποιοτικά και να σταματήσουν επιτέλους τα φαινόμενα των κακοτεχνιών, που πολλές φορές συμβαίνουν μόλις μικρό χρονικό διάστημα μετά την εκτέλεση των έργων».
Στους όρους, λοιπόν, του διαγωνισμού περιλαμβάνεται:
α) η απαίτηση να είναι διαθέσιμα τα μηχανήματα για την εκτέλεση των έργων
β) το ασφαλτικό συγκρότημα να διαθέτει όλα τα σύγχρονα πιστοποιητικά ποιότητας και επίσης να βρίσκεται σε απόσταση τέτοια που ο χρόνος μεταφοράς να μην επηρεάζει την ποιότητα του ασφαλτικού υλικού. Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος όρος, που αφορά απόσταση 40 χιλιομέτρων σε ευθεία γραμμή (και όχι σε διαδρομή δρόμου) καλύπτει όλη την Αττική και τμήματα των γειτονικών Νομών.
«Είναι κατανοητό ότι μεγαλύτερος χρόνος μεταφοράς βλάπτει την ποιότητα του ασφαλτικού υλικού. Μάλιστα στην περιοχή της Αττικής υπάρχουν πάνω από έξι τέτοια συγκροτήματα, με τα οποία μπορούν να συνεργασθούν όλοι ανεξαιρέτως οι ενδιαφερόμενοι να συμμετέχουν στον διαγωνισμό, είτε 10 είναι αυτοί είτε 20 είτε 30» υποστηρίζει ο κ. Καραμένος.
«Προφανώς, λοιπόν, δεν υφίσταται κανένας περιορισμός του ανταγωνισμού, αντίθετα τίθενται κανόνες και εχέγγυα ποιότητας, δηλαδή διασφαλίζονται συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού – κι αυτό προφανώς στεναχωρεί όσους θήτευσαν στις παρελθούσες δεκαετίες της προχειρότητας και της αδιαφορίας για τις κοινωνικές ανάγκες» τονίζει.
«Συμπερασματικά, στους διαγωνισμούς της Περιφέρειας Αττικής δεν υπάρχουν προβληματικοί όροι. Όσοι λοιπόν αδιαφόρησαν για τα θέματα της οδικής ασφάλειας, όσοι έβγαλαν κατά κόρον διαγωνισμούς με σύστημα ‘Μελέτη-Κατασκευή’ και απέκλειαν πλειάδα διαγωνιζομένων, ας μην προσπαθούν να διαγράψουν το παρελθόν τους με fake news» καταλήγει η ανακοίνωση.
Υπενθυμίζεται ότι ο Γιάννης Σγουρός είχε υποστηρίξει σε συνέντευξή του ότι ο όρος δεν έχει τεθεί ποτέ ξανά σε κανέναν διαγωνισμό και σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους επί ποινή αποκλεισμού όρους περιορίζει τον ανταγωνισμό, κατά ευθεία καταστρατήγηση της εθνικής νομοθεσίας και των κοινοτικών Οδηγιών.
naftemporiki.gr