Από ρεκόρ σε ρεκόρ πετάει το αεροδρόμιο της Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”, λειτουργώντας ήδη στα ακρότατα όρια των αντοχών του και περιμένοντας την κυβέρνηση να αποφασίσει για το φορέα που θα αναλάβει την αναβάθμιση των υποδομών του.
Ρεπορτάζ: Θανάσης Λαγός
Συγκεκριμένα το πρώτο εννεάμηνο του 2019 πέταξαν από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας 301.479 επιβάτες πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού. Σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό πρώτο εννεάμηνο, η επιβατική κίνηση στο “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” αυξήθηκε κατά 21% – και η αύξηση αυτή είναι η 3η μεγαλύτερη στην Ελλάδα μετά την αύξηση των αεροδρομίων των Ιωαννίνων (107.894 επιβάτες, μεταβολή 28,9%) και της Νάξου (89.932 επιβάτες, μεταβολή 21,5%).
Το πρώτο εννεάμηνο στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας σημειώθηκε επίσης νέο ρεκόρ διεθνών αφίξεων, καθώς ήρθαν 25.477 περισσότεροι αλλοδαποί τουρίστες από το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, που επίσης είχε σημειωθεί ρεκόρ αφίξεων. Συγκεκριμένα, το φετινό πρώτο εννεάμηνο αφίχθησαν 142.775 επιβάτες διεθνών πτήσεων, έναντι 117.298 επιβατών το περσινό αντίστοιχο διάστημα.
Το φετινό Σεπτέμβριο αφίχθησαν 28.136 επιβάτες διεθνών πτήσεων. Πέρσι τον ίδιο μήνα είχαν αφιχθεί 22.748 επιβάτες και πρόπερσι 20.436. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι αφίξεις θα ήταν ακόμα περισσότερες αν δεν είχαν ματαιωθεί οι πτήσεις της Τhomas Cook εξαιτίας της χρεοκοπίας της.
Σε κάθε περίπτωση όμως, οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου της Καλαμάτας δεν επαρκούν για την περαιτέρω ανάπτυξή του – και είναι απολύτως αναγκαία η αναβάθμισή τους το συντομότερο δυνατό, ώστε το “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” να μπορεί να εξυπηρετήσει και περισσότερες πτήσεις. Σήμερα υπάρχει έλλειμμα χώρων στάθμευσης αεροσκαφών, γι’ αυτό και οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να δημιουργήσουν σταθμό για τα αεροπλάνα τους. Επίσης οι κτηριακές υποδομές δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν ούτε τη σημερινή επιβατική κίνηση -πόσω μάλλον τη μελλοντική- καθώς σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 1990 με βάση τις ανάγκες του… περασμένου αιώνα.
Κανένας τότε δεν προέβλεπε ότι οι επιβάτες πτήσεων από όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας θα ξεπερνούσαν τα 54 εκατομμύρια μόνο το πρώτο εννεάμηνο του 2019. Ούτε κανένας μπορούσε τότε να φανταστεί ότι τον φετινό Σεπτέμβριο θα διακινούνταν από το αεροδρόμιο της Αθήνας 2,6 εκατ. επιβάτες, από το Ηράκλειο 1,2 εκατ., από τη Ρόδο 881.053, από τη Θεσσαλονίκη 738.029 και από την Κέρκυρα 542.644 επιβάτες.
Αναλυτικά η επιβατική κίνηση του αεροδρόμιου “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” το πρώτο εννεάμηνο του 2019 και η εθνικότητα των επιβατών που αφίχθησαν σε αυτό παρουσιάζονται στους πίνακες:
Διεθνείς αφίξεις και αναχωρήσεις
|
Πτήσεις |
Αφίξεις |
Αναχωρήσεις |
Φεβρουάριος |
4 |
248 |
124 |
Μάρτιος |
34 |
1.833 |
1.512 |
Απρίλιος |
82 |
5.507 |
4.350 |
Μάιος |
284 |
16.927 |
13.442 |
Ιούνιος |
428 |
27.888 |
25.777 |
Ιούλιος |
434 |
29.563 |
27.626 |
Αύγουστος |
501 |
32.673 |
34.897 |
Σεπτέμβριος |
456 |
28.136 |
32.838 |
ΣΥΝΟΛΟ |
2.223 |
142.775 |
140.566 |
Εθνικότητα επιβατών
Βρετανία |
48.291 |
Γερμανία |
25.645 |
Γαλλία |
12.855 |
Ιταλία |
10.742 |
Αυστρία |
9.164 |
Ολλανδία |
8.471 |
Ελβετία |
3.455 |
Ρωσία |
3.242 |
Πολωνία |
3.073 |
Βέλγιο |
2.746 |
Σουηδία |
2634 |
Νορβηγία |
2.754 |
Τσεχία |
2.468 |
Ουγγαρία |
2.568 |
Βουλγαρία |
1.963 |
Ισραήλ |
549 |
Ρουμανία |
356 |
Λοιπές χώρες |
2.577 |
ΣΥΝΟΛΟ |
143.553 |