Η Sila Nanotechnologies, εταιρεία παραγωγής υλικών για μπαταρίες, συγκέντρωσε πρόσφατα επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 590 εκατ. δολαρίων για την παραγωγή ηλεκτροδίων ανόδου (σ.μ. άνοδος ή αλλιώς αρνητικό ηλεκτρόδιο είναι το σημείο εκείνο της μπαταρίας όπου αποθηκεύεται η ενέργεια κατά τη φόρτιση) που έχουν στόχο την ανάπτυξη καλύτερων μπαταριών.
Η Sila Nano, συνιδρυτής και επικεφαλής της οποίας είναι ένας πρώην μηχανικός της Tesla, έχει αναπτύξει μια τεχνολογία παραγωγής ηλεκτροδίων ανόδου με βάση το πυρίτιο, τα οποία βελτιώνουν την αποδοτικότητα των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και στις ηλεκτρονικές συσκευές.
Μετά τον πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης σειράς F της Sila Nano με επικεφαλής την Coatue Management, η αποτίμηση της εταιρείας από την Αλαμέντα της Καλιφόρνια ανήλθε σε περίπου 3,3 δισ. δολάρια, ενώ η συνολική χρηματοδότηση που έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα η εταιρεία τεχνολογίας, που χαίρει της υποστήριξης της Daimler, έφτασε περίπου τα 930 εκατ. δολάρια.
Η Sila Nano, η οποία συνεργάζεται επίσης με την BMW και την ιαπωνική Amperex Technology Limited (ATL), σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα νέα κεφάλαια για να φτιάξει μονάδα παραγωγής στη Βόρεια Αμερική. Η μονάδα που θα λειτουργήσει το 2024, μετά την πλήρη ολοκλήρωσή της θα έχει παραγωγική δυναμικότητα ηλεκτροδίων ανόδου για μπαταρίες 100 GWh ετησίως, αρκετές για να καλύψουν τις ανάγκες 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο τελευταίος γύρος χρηματοδότησης είναι “ό,τι χρειαζόμασταν για να ξεκινήσουμε και να αρχίσει η παραγωγή της συγκεκριμένης μονάδας, αλλά τα κεφάλαια δεν είναι αρκετά για να ολοκληρωθεί το εργοστάσιο”, σημειώνει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sila Nano, Gene Berdichevsky στο Forbes. “Για να φτάσουμε να παράγουμε μπαταρίες για 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα θα χρειαστούμε περισσότερα κεφάλαια, ωστόσο αυτά που συγκεντρώσαμε είναι αρκετά για να τεθεί σε λειτουργία η μονάδα”, πρόσθεσε ο ίδιος.
Η είδηση για τη νέα ψήφο εμπιστοσύνης των επενδυτών στην τεχνολογία της Sila Nano έσκασε σε μια περίοδο που η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Joe Biden έχει θέσει ως προτεραιότητά της την σημαντική αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στις ΗΠΑ στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειάς της για μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου.
Πιο συγκεκριμένα, πέρα από τα νέα σχέδια της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την αντικατάσταση των οχημάτων φυσικού αερίου και ντίζελ που χρησιμοποιεί με ηλεκτρικά, οι ΗΠΑ σχεδιάζουν επίσης την ανάπτυξη ενός δικτύου 500.000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά την αμερικανική επικράτεια.
Η Sila Nano σημειώνει ότι τα υλικά που παράγει δίνουν τη δυνατότητα στους κατασκευαστές μπαταριών να παραγάγουν ελαφρύτερς, ασφαλέστερες και πιο αποδοτικές ενεργειακά μπαταρίες, που μπορούν να μειώσουν το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα ηλεκτρόδια ανόδου με βάση το πυρίτιο που έχει αναπτύξει, με στόχο να αντικαταστήσουν τα ηλεκτρόδια γραφίτη που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, προσφέρουν βελτίωση της απόδοσης των μπαταριών κατά 20% σε σχέση με τις τρέχουσες, ενώ θα μπορούσε ακόμη και να αυξήσει την απόδοσή τους κατά 50%, σύμφωνα με την εταιρεία.
Όπως αναφέρει ο Berdichevsky, ήδη φέτος αναμένεται να κυκλοφορίων στην αγορά ηλεκτρονικές συσκευές, όπως fitness trackers, ασύρματα ακουστικά και έξυπνα ρολόγια, που θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία της Sila Nano, ενώ θα ακολουθήσουν αργότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο διευθύνων σύμβουλος της τεχνολογικής εταιρείας αρνήθηκε ωστόσο να αποκαλύψει ποιες εταιρείες θα φτιάξουν και θα λανσάρουν προϊόντα με την τεχνολογία της.
Επί του παρόντος, δεν έχει καθοριστεί η περιοχή που θα κατασκευαστεί η νέα μονάδα της Sila Nano, ωστόσο, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της πιθανότατα θα είναι στις ΗΠΑ.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα σχέδια της Sila Nano, ο Berdichevsky ανέφερε ότι επί του παρόντος η εταιρεία δεν σχεδιάζει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέσω κάποιας συμφωνίας με εταιρεία SPAC (εταιρεία εξαγοράς ειδικού σκοπού ή αλλιώς εταιρεία “λευκής επιταγής”). Ωστόσο, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η εταιρεία να υποβάλει αίτημα για λήψη χαμηλότερο δανείου μέσω του ομοσπονδιακού προγράμματος προώθησης των οχημάτων προηγμένες τεχνολογίας (Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program – ATVM), προκειμένου να εξασφαλίσει πρόσθετα κεφάλαια για τη νέα μονάδα παραγωγής.
“Πιστεύουμε ότι η Sila Nano έχει αναπτύξει μια τεχνολογία μπαταριών που είναι νέα, πρωτοποριακή, με ορατό ορίζοντα παραγωγής σε μεγάλη κλίμακα και με ξεκάθαρες προοπτικές ευρείας υιοθέτησης”, αναφέρει ο Jaimin Rangwalla, ανώτερος γενικός διευθυντής της Coatue Management.
Με την άποψη του φαίνεται να συμφωνούν και πολλοί άλλοι, αφού στο πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης της Sila Nano συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, και η 8VC, η Bessemer Venture Partners, η Canada Investment Plan Investment Board και η Sutter Hill Ventures.
(του Alan Ohnsman, Forbes, capital.gr)