Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Επαναφορά στην κερδοφορία φανερώνουν τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε, πριν από λίγες ημέρες, η Μηχανική. Ωστόσο, οι συσσωρευμένες ζημιές, η απουσία νέων μεγάλων έργων και το ενδεχόμενο ο σχεδιασμός για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος-η εταιρεία έχει μειοδοτήσει σε 2 εργολαβίες- να ανατραπεί, καθιστούν άθλο το εγχείρημα της Μηχανική για επανεισαγωγή των μετοχών της, σε δύο χρόνια, στο χρηματιστήριο.
Η τεχνική εταιρεία παρουσιάζει συνολικά έσοδα 6,4 εκατ. ευρώ (από 850 χιλ. ευρώ το 2017) και καθαρά κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,2 εκατ. ευρώ. Η Μηχανική εμφανίζει μικτό περιθώριο κέρδους 64%, μέγεθος που είναι εξαιρετικά μεγάλο, όπως αναφέρουν αναλυτές, ιδίως εάν συγκριθεί με το αντίστοιχο μικτό περιθώριο μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, το οποίο δεν υπερβαίνει το 10%.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα μεγέθη του 2018, η Μηχανική εμφανίζει συσσωρευμένες ζημιές 209,1 εκατ. ευρώ και τραπεζικές υποχρεώσεις 158 εκατ. ευρώ, οι οποίες αποτελούν τμήμα των συνολικών υποχρεώσεων ύψους 237,7 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου ότι τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 25,1 εκατ. ευρώ, αυτά αντιπροσωπεύουν μόλις το 10,57% των υποχρεώσεων.
Ως αποτέλεσμα η καθαρή θέση είναι μικρότερη του μισού του μετοχικού κεφαλαίου με την εταιρεία να εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 47 του κ.ν.2190/1920, που προβλέπει τη σύγκλιση γενική συνέλευσης σε έξι μήνες με αντικείμενο είτε την λύση της εταιρείας είτε την υιοθέτηση άλλου μέτρου.
Πάντως, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, η Μηχανική επιδιώκει τη ρύθμιση του δανεισμού της με στόχο τον περιορισμό του στο 50%. Επιδιώκει ακόμη, την επίτευξη συμφωνιών με τους προμηθευτές, πιστωτές και εργαζομένους της, οι οποίες, όπως εκτιμά η εταιρεία, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση των υποχρεώσεών της κατά 2,5 εκατ. ευρώ.
Καθοριστικό ρόλο για την πορεία της Μηχανική θα διαδραματίσει το τι μέλλει γενέσθαι με το έργο Πάτρα-Πύργος, με την κατασκευαστική εταιρεία σε συνεργασία με την GD Infrastrutture, να έχει μειοδοτήσει για το τμήμα 6 Αχαΐα – Σαγαίικα και το τμήμα Μιντιλόγκλι-ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να προκρίνει την υλοποίηση του έργου από την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού (της οποίας αρχικά ήταν τμήμα), αλλά απαιτείται η έγκριση της Κομισιόν.
Σε αυτή την περίπτωση, η Μηχανική θα απωλέσει δύο σημαντικά έργα, εξέλιξη που θα πυροδοτούσε την προσφυγή της εταιρείας στη δικαιοσύνη, δεδομένου ότι οι δύο συμβάσεις έχουν υπογραφεί. Στα έργα που υλοποιεί η Μηχανική ανήκουν το Φράγμα Πείρου – Παραπείρου (86 εκατ.) και η κατασκευή της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο (119 εκατ. ευρώ).