Ξεκινούν το επόμενο διάστημα οι εργασίες για τις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα βορειοδυτικά και προς το αεροδρόμιο της πόλης, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος, από το Φόρουμ των Δελφών.
Για τη βασική γραμμή ο κ. Ταχιάος εκτίμησε πως οι προσφυγές στο ΣτΕ μπορεί να μεταθέσουν την εμπορική λειτουργία κατά μερικούς μήνες, ωστόσο διαβεβαίωσε ότι το έργο θα είναι έτοιμο και λειτουργικό εντός του 2023. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό υπενθύμισε ακόμη ότι “μια από τις μεγάλες και πρότυπες παρεμβάσεις στη λειτουργία του Μετρό είναι η -για πρώτη φορά- εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα.
Μιλώντας στο ίδιο πάνελ του Φόρουμ των Δελφών, ο υφυπουργός Εσωτερικών με αρμοδιότητες Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης σημείωσε ότι μια σειρά έργων έχουν “μπει στις ράγες και τρέχουν” σε διαφορά στάδια, έργα όπως: η ανάπλαση της ΔΕΘ, το Τεχνολογικό Πάρκο Thess Intech, το Στρατόπεδο Π. Μελλά, η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου και του Μετρό Θεσσαλονίκης. “H Θεσαλονίκη είναι μια σύγχρονη περιφερειακή πόλη που πρέπει να κοιτάξει προς τα βόρεια”, σημείωσε.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας τόνισε ότι ο Δήμος της Θεσσαλονίκης μπορεί να είναι ο καταλύτης για κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια στην πόλη και τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να μην είναι μόνο πέρασμα αλλά και προορισμός, τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τις επιχειρήσεις.
Ο πρόεδρος της ΔΕΘ Αναστάσιος Τζήκας δήλωσε ότι τέλη Ιουνίου αναμένεται να ολοκληρωθεί ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ στον οποίο συμμετέχουν 15 από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά γραφεία του κόσμου. “Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει άλλη πόλη στην Ευρώπη που να μπορεί να αναμορφώσει 150 στρέμματα στο κέντρό της”, είπε ο κ. Τζήκας σημειώνοντας πως σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση το έργο της ανάπλασης το υποστηρίζει πάνω από το 70% των κατοίκων.
Ο κ. Τζήκας σημείωσε ότι στη διάρκεια των κατασκευών θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας και πάνω από 400 εκατ. ευρώ τζίρο στην αγορά, ενώ για τη λειτουργία θα δημιουργηθούν πάνω από 1.500 θέσεις εργασίας.
Ο πρόεδρος του ΟΛΘ Αθανάσιος Λιάγκος σημείωσε ότι το λιμάνι της πόλης είναι πύλη για μια αγορά 75 εκατ. ανθρώπων και υπογράμμισε ότι ο ρόλος του λιμένα ενισχύεται από τα έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη με πιο σημαντική την επέκταση του προβλήτα 6 που “θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο”.
Τέλος, ο Βασίλης Καφάτος, εταίρος της Deloitte σημείωσε ότι το Κέντρο Καινοτομίας της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη απασχολεί σήμερα 500 στελέχη με στόχο ο αριθμός αυτός να διπλασιαστεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Τόνισε, δε, ότι κατά την περίοδο της πανδημίας προσλήφθηκαν 300 άτομα, κυρίως απόφοιτοι πανεπιστημίων της περιοχής.