Επιφυλακτικότητα και προβληματισμό για τη νέα χωροθέτηση της προβλήτας στο μώλο του Αγίου Νικολάου στο Πόρτο εκφράζει ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ Ζακύνθου Ιάκωβος Κοντάρατος τονίζοντας πως μια τέτοια εγκατάσταση θα πρέπει να χωροθετηθεί εκτός του κέντρου της Πόλης για να αποφευχθεί όχι μόνο η αλλοίωση του τοπίου αλλά και τα σοβαρά συγκοινωνιακά προβλήματα που θα προκύψουν.
Αν και ο Πρόεδρος της Ν.Ε διευκρίνισε πως εκφράζει προσωπικές απόψεις μια που το θέμα δεν έχει επανέλθει πρόσφατα προς συζήτηση, θυμίζουμε πως το ΤΕΕ είχε ταχθεί κατά της χωροθέτησης στην προβλήτα του Αγίου Νικολάου από την πρώτη στιγμή που το θέμα του master plan τέθηκε στο δημόσιο διάλογο. Αυτό που υποστήριξε ο κ. Κονταράτος μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή είναι πως καλό θα ήταν να δούμε κατά προτεραιότητα κάποια άλλα από τα έργα που εκκρεμούν για το λιμάνι και συμπεριλαμβάνονται στο Master plan.
«Είναι σημαντικό να ξέρουμε τι σχεδιάζουμε, το χρόνο που γίνεται ο σχεδιασμός και τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας. Ένα κρίσιμο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι με ποίο σκεπτικό άλλαξε η προηγούμενη απόφαση χωροθέτησης των κρουαζιερόπλοιων και νομίζω ότι είναι σημαντικό να μας απαντηθεί αυτό το ερώτημα» ανέφερε ο κ. Κονταράτος υποστηρίζοντας πως καμία από τις δύο θέσεις δεν είναι λειτουργική , δηλαδή ούτε η θέση για την προβλήτα του Αγίου Διονυσίου, ούτε η θέση για την προβλήτα στο μόλο του Αγίου Νικολάου. Ειδικά για τη θέση που τελικά επιλέχθηκε από την ΕΣΑΛ στο Πόρτο σημείωσε πως υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που θα προκύψουν με το κυκλοφοριακό αλλά και την εικόνα της Πόλης.
«Δεν μπορούμε να πορευόμαστε με την λογική το μη χείρον βέλτιστο. Προφανώς και θέλουμε να ακολουθούμε τις εξελίξεις και το νησί μας να έχει μια ανάπτυξη στον τουρισμό από τον οποίο εξαρτάται η οικονομία μας, αλλά θα πρέπει να βλέπουμε την μεγάλη εικόνα και να μην κάνουμε αποσπασματικές ενέργειες» τόνισε ο κ. Κονταράτος υποστηρίζοντας πως η κρουαζιέρα είναι ένα σημαντικό κομμάτι αλλά δεν έχει προηγηθεί μια μελέτη βιωσιμότητας ενός τέτοιου μεγέθους έργου.
«Κατά τη γνώμη μου τα κρουαζιερόπλοια αλλά και ο κυκλοφοριακός φόρτος που θα δημιουργήσουν θα έπρεπε να μεταφερθούν σίγουρα έξω από την Πόλη και μια ιδανική για μένα θέση θα ήταν τα Λαζαρέτα, κοντά στην πόλη και με προοπτική ανάπτυξης για την περιοχή. Θυμίζω πως υπήρχαν σχέδια για την περιοχή τα οποία εγκαταλείφτηκαν χωρίς να ξέρουμε γιατί» ανέφερε, τονίζοντας πως στο Master Plan δεν υπάρχει μόνο η προβλήτα αλλά και άλλα έργα όπως πχ η μαρίνα που θα έπρεπε ήδη να έχουν ξεκινήσει.