Η θεσμική ικανότητα που απαιτείται για την επιλογή των στρατηγικών στόχων, πρέπει να συνοδεύεται από τις κατάλληλες συνεργασίες σε τοπικό επίπεδο, ένα οδικό χάρτη έργων και τις κατάλληλες πολιτικές μάρκετινγκ ώστε να υπάρχει στην πορεία η αναγνώριση από τους κατοίκους και το εξωτερικό περιβάλλον το λεγόμενο city positioning.Όλο αυτό το σύστημα διαχείρισης ( στρατηγική – συνεργασίες- οδικός χάρτης έργων – city positioning ) αποτελεί το σύστημα citybranding μιας πόλης.
Υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα ολοκληρωμένων πολιτικών με απτά αποτελέσματα ;
Ναι και είναι πολλά.Σήμερα θα αναφερθούμε στο παράδειγμα του Eindhoven.
Με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά η πόλη στοχεύει στην προσέλκυση ταλαντούχων ατόμων, φοιτητών και διεθνών επιχειρήσεων. Υπεύθυνος οργανισμός είναι ένα νέο εταιρικό σχήμα με την επωνυμία Eindhoven City Marketing (ή Eindhoven365), το οποίο προέκυψε από τη συγχώνευση του τοπικού τουριστικού οργανισμού και της εταιρείας CityDynamiek
Όπως αναλύει ο Peter Kentie , διευθύνων σύμβουλος του Eindhoven 365 σε συνέντευξη στο place brand observer ( τη μετάφραση επιμελήθηκε η Μαρία Βασιλάκη ) “η εστίαση του Αϊντχόβεν στο branding ξεκίνησε το 2009. Την εποχή εκείνη, η πόλη αγωνιζόταν για μια ταυτότητα που της έλλειπε. Ήταν μια περίοδος που ήταν επηρεασμένη από τα επακόλουθα της κατάρρευσης της Lehman Brothers και τις επιπτώσεις στην παγκόσμια αλλά και στην τοπική οικονομία. Οι βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας και σχεδιασμού υπέστησαν σοβαρό πλήγμα, γεγονός που έγινε αισθητό στην οικονομία της πόλης και ως εκ τούτου την ευημερία των κατοίκων.
Το Αϊντχόβεν προσπαθούσε να βρει απαντήσεις, να αλλάξει την πορεία του. Όχι μόνο για να διορθωθούν τα πράγματα, αλλά για να γίνει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, εστιάζοντας στην ενίσχυση της οικονομίας καθώς και της αυτοεκτίμησης της κοινότητας. Έτσι, η διοίκηση της πόλης διατύπωσε τη φιλοδοξία να γίνει ο ευρωπαϊκός ηγέτης της δημιουργικής καινοτομίας μέχρι το 2020. Δημιουργήθηκε ένα πρόγραμμα και μια δομή διαχείρισης για να εργαστεί πάνω σε αυτό και να επενδύσει στην εικόνα και τη φήμη της πόλης του Αϊντχόβεν.
Αντί να προχωρήσει άμεσα σε μια βραχυπρόθεσμη λύση, το Αϊντχόφεν ξεκίνησε με μια εκτενή έρευνα σχετικά με την αντίληψη και την εκτίμηση της εικόνας της πόλης, εσωτερικά και εξωτερικά. Οι πολίτες συμμετείχαν στην έκφραση των φιλοδοξιών τους μέσω της χρήσης του Digipanel, το οποίο αντιπροσωπεύει πάνω από 5.000 κατοίκους.
Φυσικά, υπήρχαν προβλέψιμες απαντήσεις, όπως οι κατάλληλες ευκολίες για αγορές, η ασφάλεια και το καλό βιωτικό κλίμα, την εργασία, τον αθλητισμό και τον πολιτισμό. Αλλά υπήρξαν επίσης ευρήματα που προκάλεσαν έκπληξη, όπως ότι οι κάτοικοι του Αϊντχόφεν πρότειναν η πόλη τους να εξελιχθεί με βάση την τεχνολογία, τη γνώση και το σχεδιασμό – πεδία που ήδη θεωρούνταν δυνατά.
Χρησιμοποιώντας τη γνώμη των πολιτών, αποδείξαμε ότι οι πυλώνες του branding είναι βαθιά ριζωμένοι στην πόλη μας και έχουν σημασία για την κοινότητά μας. Το δημοτικό συμβούλιο ψήφισε επίσης ομόφωνα την εστίαση σε αυτούς τους τρεις τομείς ως πυλώνες του branding, οι οποίοι θα καθοδηγούσαν τη στρατηγική μάρκετινγκ.”
Λόγω της σημαντικής έκθεσης, αυτά τα βίντεο έχουν γίνει μια μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία για την δημιουργική κοινότητα του Eindhoven να συμμετάσχει.
- τεράστια αύξηση της προβολής στα διεθνή μέσα ενημέρωσης
- σχεδόν διπλασιάστηκαν οι επισκέψεις στην πόλη μας
- επιχειρηματικές επενδύσεις
- η επίσημη αναγνώριση της ολλανδικής κυβέρνησης ότι το Αϊντχόβεν είναι πλέον ο τρίτος βασικός οικονομικός πυλώνας των Κάτω Χωρών
Αυτό είναι το κλειδί: να αφήνουμε τους άλλους να φωνάζουν για μας!
Σκέψεις και διδάγματα
Πιστεύουμε ότι οι μικρότερες πόλεις, οι επονομαζόμενες τρίτες πόλεις μιας χώρας, έχουν τώρα την ισχυρότερη δυναμική. Έχουν τη σωστή κλίμακα για να είναι ζωντανές και ευχάριστες, χωρίς ζητήματα εξυγίανσης. Αμφισβητούν τις μεγάλες πόλεις προσφέροντας καλύτερη ισορροπία εργασίας / προσωπικής ζωής. Ακριβώς όπως το μικρό σκυλί που γαβγίζει στο μεγάλο: ποιος νοιάζεται για το μικρό μέγεθος της πόλης , εάν ενεργεί ως μεγάλη και τολμηρή. Αυτό έκανε ο Αϊντχόβεν και τώρα αποκομίζει τις ανταμοιβές. Οι βασικοί παράγοντες για την επιτυχία του brand της πόλης αποδείχθηκαν ισχυροί και καθοριστικοί σε συνδυασμό με την ευρεία υποστήριξη πολιτών και πολιτικών.
Κλείνοντας αυτή την παρουσίαση της πολιτικής branding του Eindhoven σας συνιστώ να διαβάσετε μια παλαιότερη δημοσίευσή μας με τίτλο :
Η Επανίδρυση του Eindhoven : από μια βιομηχανική πόλη σε παρακμή σε μια πρωτεύουσα πόλη μιας περιοχής τεχνολογίας και design