Η Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. καλεί τις Πρωτοβάθμιες Ενώσεις και όλα τα μέλη της να συμμετέχουν μαζικά στην 24ωρη απεργία στις 28 Φεβρουαρίου 2025, στην επέτειο των δύο ετών από το έγκλημα των Τεμπών, που διοργανώνουν η ΑΔΕΔΥ και Σωματεία του Ιδιωτικού τομέα.
Συντασσόμαστε με το Σύλλογο Συγγενών Θυμάτων Τεμπών και τον αγώνα τους ώστε να μην υπάρξει καμιά συγκάλυψη στο έγκλημα, στις αιτίες και τους αυτουργούς και να αποδοθεί ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Η Ομοσπονδία μας από την πρώτη στιγμή στάθηκε στο πλευρό των θυμάτων και προσπάθησε να αναδείξει τις αιτίες: Την ιδιωτικοποίηση, την υποστελέχωση των Υπηρεσιών, την κυριαρχία της λογικής του κέρδους σε βάρος της ασφάλειας:
«Οι ιδιωτικοποιήσεις, “απελευθερώσεις αγορών” κλπ, μειώνουν την ασφάλεια, και εκτινάσουν το κόστος για τους πολίτες. Η κερδοφορία των ιδιωτών πάνω από όλα. Το ζούμε με τις Υποδομές και τις ΣΔΙΤ (οδικό δίκτυο, αεροδρόμια κλπ), με την ενέργεια και την εκτίναξη του κόστους της, επιβεβαιώθηκε με το σιδηρόδρομο, φοβόμαστε ότι ακολουθεί και το νερό (βλέπε Νομοσχέδιο ΥΠΕΝ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση από το 2011 και μετά ο ΟΣΕ “σπάει” σε μικρότερες εταιρίες (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ κλπ), το 2017 μεταβιβάστηκε τελικά το 100% των μετοχών της ΤΡΕΝΟΣΕ στη “Ferrorie Dello Stato Italiane”, αντί μόλις 45.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα το χρέος των 14,3 δις ευρώ του ΟΣΕ προστέθηκε στο κρατικό χρέος ενώ η ιταλική εταιρεία “επιδοτείται” έκτοτε με 50.000.000 ευρώ το χρόνο για να εκτελεί τα δρομολόγια (ενώ διαθέτουμε το θλιβερό προνόμιο να καταλαμβάνουμε την πρώτη θέση στους θανάτους που σχετίζονται γενικά με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διανύονται κάθε χρόνο)».
Δύο χρόνια μετά και τίποτε δεν έχει αλλάξει:
- Η Hellenic Train συνεχίζει την κερδοφόρα Σύμβαση της – και μάλιστα πρόσφατα πάλι αποζημιώθηκε με άλλα 60 εκατ. €, παρά τις προφανείς ευθύνες της για το ατύχημα.
- Η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, δεν έχει βελτιωθεί, η τηλεδιοίκηση και τα συστήματα ασφαλείας ακόμα απουσιάζουν, οι σχετικές συμβάσεις και έργα βαλτώνουν
- Το σιδηροδρομικό δίκτυο συρρικνώνεται και υποβαθμίζεται συνεχώς προς όφελος των οδικών μεταφορών. Ενδεικτικά η Eurostat σε πρόσφατη μελέτη της κατέταξε τη χώρα μας τελευταία σε πυκνότητα σιδηροδρομικού δικτύου εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Η υποστελέχωση των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών εντείνεται και η υποβάθμιση των εργαζόμενων επιστημόνων και ειδικά των Μηχανικών σε αυτούς συνεχίζεται όπως αναδείξαμε και με τη σχετική παρέμβαση μας στη Βουλή.
- Συνεχώς αποκαλύπτονται πρόσθετα στοιχεία τα οποία εντέχνως αποσιωπήθηκαν ή και συγκαλύφθηκαν, τα οποία συνετέλεσαν στο έγκλημα του θανάτου 57 – κυρίως νέων – συνανθρώπων μας.
- Και δυστυχώς 2 ολόκληρα χρόνια μετά, όχι Δικαιοσύνη δεν έχει αποδοθεί, αλλά συνεχίζεται το γαϊτανάκι της αποσιώπησης, της απόκρυψης, της διάχυσης ευθυνών και της προστασίας όσων πολιτικών προσώπων είχαν εμπλοκή. Πρακτικές που δικαίως μας εξοργίζουν όλους και όλες.
Ενώνουμε τις φωνές μας με τις εκατοντάδες χιλιάδες που διαδηλώσαμε σε όλη τη χώρα στις 26 Ιανουαρίου και διεκδικούμε:
– Επαναφορά στο Δημόσιο των Σιδηροδρομικών Μεταφορών με ένα σύγχρονο και ενιαίο φορέα, ακύρωση της Σύμβασης με την Hellenic Train.
– Σύγχρονες και Ασφαλείς Υποδομές για τις μεταφορές, την Υγεία, την Παιδεία, τον Αθλητισμό και όλες τις κοινωνικές ανάγκες με επαρκώς στελεχωμένες Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες
– Πλήρη διαλεύκανση του εγκλήματος και όλων των παραμέτρων του όσον αφορά τις ελλείψεις στους μηχανισμούς ασφαλείας, την απουσία των προβλεπόμενων ηλεκτρονικών συστημάτων, τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων
– Απόδοση ευθυνών σε όλους τους εμπλεκόμενους, όσο ψηλά και αν βρίσκονται, Όχι στη λογική των εξιλαστήριων θυμάτων
Οξυγόνο και Ελπίδα η ακηδεμόνευτη συμμετοχή και κινητοποίηση του λαού