Μέσα στο επόμενο δίμηνο το υπουργείο Ενέργειας αναμένεται να κλείσει μια σειρά από εκκρεμότητες που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη έργων αποθήκευσης CO2. Στόχος είναι η δημιουργία ενός συστήματος στήριξης τέτοιων έργων. Παράλληλα, το υπουργείο Ενέργειας αναμένεται να δημιουργήσει μια γενική διεύθυνση που θα είναι αρμόδια για τα έργα.
Βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη τέτοιων έργων είναι το δίκτυο μεταφοράς CO2 που θέλει να δημιουργήσει ο ΔΕΣΦΑ, ενώ τα βλέμματα στρέφονται στο «Prinos CO2 Storage» Η δυνατότητα αποθήκευσης στον Πρίνο, εφόσον ολοκληρωθούν και οι δύο φάσεις της επένδυσης που υλοποιείται, θα φτάσει τους 3 εκατομμύρια τόνους CO2 όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ), Αριστοφάνης Στεφάτος, μιλώντας σε εκδήλωση της DNV στο πλαίσιο των φετινών Ποσειδωνίων. Αυτό μεταφράζεται σε 73 δρομολόγια πλοίων το χρόνο, ικανά να μεταφέρουν όγκους ίσους με 15.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου CO2.
Ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Στεφάτος, η χωρητικότητα αυτή δεν αρκεί και θα πρέπει να βρεθούν μεγαλύτεροι χώροι για την αποθήκευση των επιπλέον 3 εκατ. τόνων CO2 που παράγουν οι ελληνικές βιομηχανίες. Λύση σε αυτό θα μπορούσε να δοθεί από περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου, εφόσον η ΕΕ εγκρίνει την εξαγωγή διοξειδίου του άνθρακα σε τρίτες χώρες.
Σε μια τέτοια περίπτωση, υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν περίπου 45 δρομολόγια το χρόνο για τη μεταφορά 22.000 κυβικών μέτρων από την Ελλάδα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλοι δυνητικοί προορισμοί, όπως π.χ. η εγκατάσταση αποθήκευσης CO2 Northern Lights στη Νορβηγία, όπου υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν 14 ταξίδια ετησίως για τη μεταφορά 32.500 κυβικών μέτρων υγροποιημένου CO2.