Τα αυτοκινούμενα οχήματα βασίζονται επί του παρόντος σε ένα συνδυασμό καμερών, ραντάρ και LiDAR για να διασφαλίσουν ότι έχουν όλα τα δεδομένα που χρειάζονται για ασφαλή πλοήγηση. Ωστόσο, η Tesla σκοπεύει να βασιστεί αποκλειστικά σε κάμερες, χρησιμοποιώντας ένα νευρωνικό δίκτυο για να επιτύχει αυτόνομη οδήγηση βασισμένη μόνο σε υπολογιστική όραση.
Ένα τέτοιο σύστημα είναι ιδιαίτερα επιθυμητό για πολλούς λόγους. Το πιο προφανές είναι ότι μειώνει την απαιτούμενη τεχνολογία ανά όχημα, και κατ’ επέκταση ελλατώνεται τόσο το κόστος, όσο και το βάρος του εκάστοτε οχήματος. Και όπως επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, τον Απρίλιο στο Twitter, “Η υπολογιστική όραση έχει πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια, οπότε καλύτερα να επικεντρωθούμε σε αυτήν, από ό, τι στη συνένωση αισθητήρων.”
Η χρήση μόνο της υπολογιστικής όρασης απαιτεί πολύ εκπαίδευση, και εκεί έρχεται ο Dojo. Όπως αναφέρει το TechCrunch, ο Dojo είναι ένας υπολογιστής εκπαίδευσης νευρονικών δικτύων που η Tesla σκοπεύει να χρησιμοποιήσει για την επεξεργασία των “τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων βίντεο” που απαιτούνται για την εκπαίδευση ενός τέτοιου αυτόνομου συστήματος οδήγησης. Το πρόβλημα είναι ότι ο Dojo δεν υπάρχει ακόμη, αλλά η Tesla μόλις αποκάλυψε τον υπερυπολογιστή που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει ως πρωτότυπο του Dojo. Σύμφωνα με τον Andrej Karpathy, διευθυντή της AI στην Tesla, ο supercomputer αποτελείται από 5.760 GPUs που προσφέρουν απόδοση 1.8 EFLOPS (exaFLOPS) και υποστηρίζονται από 10 petabytes αποθήκευσης NVMe με ταχύτητα σύνδεσης 1.6 TBps.
Κατά τη διάρκεια μιας ομιλίας εργαστηρίου για την Αυτόνομη Οδήγηση στο CVPR 2021, o Karpathy εξήγησε πώς η προσέγγιση LiDAR βασίζεται σε έναν χάρτη HD που έχει δημιουργηθεί εκ των προτέρων και στη συνέχεια εντοπίζει αυτόν τον χάρτη όταν οδηγείτε. Η προσέγγιση της Tesla βασίζεται στην τοπική επεξεργασία των δεδομένων, στηριζόμενη στην τροφοδοσία βίντεο από οκτώ κάμερες που είναι τοποθετημένες στο όχημα. Ο Karpathy λέει ότι η προσέγγιση αυτή είναι πολύ πιο δύσκολη, αλλά είναι επίσης πολύ πιο επεκτάσιμη από την εναλλακτική λύση του χάρτη LiDAR + HD επειδή απλά δεν μπορείτε να ενημερώσετε τα δεδομένα χάρτη αρκετά γρήγορα.
Η λύση της Tesla έχει ήδη προχωρήσει αρκετά ώστε οι κάμερες να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της δυσκολότερης δουλειάς και ο Karpathy επιβεβαίωσε ότι άρχισαν να στέλνουν τα αυτοκίνητα πριν από τρεις εβδομάδες χωρίς ραντάρ. Το βίντεο του εργαστηρίου (αρχίστε να παρακολουθείτε στο χρονικό σημείο των οκτώ ωρών) σας δείχνει βίντεο από τις οκτώ κάμερες στις οποίες βασίζεται το Tesla για το αυτόνομο σύστημα. Τώρα το μόνο που χρειάζεται να κάνει η Tesla είναι να καταγράφει πολλά βίντεο οδήγησης, να αποθηκεύει petabytes δεδομένων και να εκπαιδεύει τα σύστηματά της ώστε να είναι ικανά και ασφαλή για όλα τα οχήματα.