Μία τραγωδία σημειώθηκε κοντά στα Τέμπη, όπου δύο τρένα συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα τουλάχιστον 32 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και άλλοι 85 να τραυματιστούν. Ήδη άρχισαν να βλέπουν το φως της δημοσιότητας οι πρώτες πληροφορίες, οι οποίες μένουν να επιβεβαιωθούν.
Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, το επιβατικό τρένο φεύγοντας από τη Λάρισα έπρεπε να παραμείνει στην άνοδο ωστόσο είχε διακλαδωθεί και βρισκόταν στην κάθοδο προς Αθήνα όπου κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία.
Σημειώνεται πως μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί εξαιτίας της σύγκρουσης επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική αργά το βράδυ χθες Τρίτη στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη, ανέρχονται σε 32, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, τον πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη. Όπως ανέφερε ο κ. Βαθρακογιάννης από τους 85 τραυματίες που είχαν μεταφερθεί σε νοσοκομεία παραμένουν για νοσηλεία οι 53, ενώ οι υπόλοιποι έχουν αποχωρήσει.
Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη. Οι προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας τα οποία έχουν ανατραπεί και εκεί παρουσιάζεται μεγαλύτερη δυσκολία απεγκλωβισμού.
Η επιχείρηση των πυροσβεστών στα συγκεκριμένα βαγόνια γίνεται με τη βοήθεια 4 ειδικών γερανοφόρων οχημάτων που θα ανασηκώσουν τους συρμούς. Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Βαθρακογιάννης, η ελληνική αστυνομία με τον ιατροδικαστή έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης στο γενικό νοσοκομείο Λάρισας όπου μεταφέρονται οι σοροί. Στο νοσοκομείο βρίσκονται αξιωματικοί της αστυνομίας μαζί με ειδικούς ψυχολόγους προκειμένου να συνδράμουν στη διαδικασία και να υποστηρίξουν με κάθε τρόπο τους συγγενείς των θυμάτων.
«Δεν λειτουργεί τίποτα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη γίνονται όλα χειροκίνητα», καταγγέλλει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών
Σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η τραγωδία με τους 32 νεκρούς μετά από σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία στο ύψος των Τεμπών προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».
Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».
Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».
Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστύχηματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».
«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.