Του Φώτη Φωτεινού
Επενδύσεις 30 εκατ., σε βάθος 5ετίας, δρομολογεί η “Ορφεύς Βεϊνόγλου”, η οποία βάσει κύκλου εργασιών αποτελεί τη μεγαλύτερη εγχώρια μεταφορική εταιρεία / logistics, με θυγατρικές στα Βαλκάνια, την Κύπρο και τον Λίβανο.
H εταιρεία, η οποία – ανά περιόδους – εμπλέκεται σε σενάρια εξαγοράς από fund, παρουσίασε το 2021 έσοδα 86,27 εκατ. έναντι 71,44 εκατ. το 2020 και κέρδη προ φόρων 4,5 εκατ. έναντι 2,13 εκατ. το 2020.
Για το 2022, προβλέπονται επενδύσεις της τάξης των 10 εκατ. (αφορούν κυρίως αποθηκευτικές εγκαταστάσεις) και στην επόμενη πενταετία 30 εκατ.
“Το έτος 2022 θα είναι μια από τις καλύτερες χρονιές σε απόδοση, λαμβάνοντας υπόψη τη μέχρι σήμερα εξέλιξη των μεγεθών τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά. Αναμένεται αύξηση της τάξης του 15% στα έσοδα και 12% στα αποτελέσματα προ φόρων.
Η υστέρηση των αποτελεσμάτων σε σχέση με την αύξηση των εσόδων, οφείλεται στη σημαντική αύξηση των εξόδων, εξαιτίας της ανατίμησης όλων των υπηρεσιών που λαμβάνουμε, καθώς ένα μέρος αυτής μετακυλίστηκε στους πελάτες μας”, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στον ισολογισμό του 2021.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει κτίρια, εγκαταστάσεις και αποθήκες στη Σίνδο, στα Οινόφυρα και την Ελευσίνα.
Συνεχίζονται οι επενδύσεις σε σύγχρονες αποθήκες
Εκτός από τις επενδύσεις που δρομολογεί η “Ορφεύς Βεϊνόγλου”, αρκετές εταιρείες, είτε του ευρύτερου κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών, είτε real estate προχωρούν σε ανάλογες ενέργειες.
Dimand, Premia, Prodea, BriQ, Noval, Trastor, Trade Estates, αλλά και ξένα funds, όπως τα HIG, VGP και CVC έχουν ήδη υλοποιήσει ή δρομολογούν σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο των εμπορευματικών υποδομών και αποθηκευτικών χώρων.
Αν σε αυτές προστεθούν τα σχέδια για το Θριάσιο Ι και ΙΙ, η αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, η έκταση της Εκκλησίας της Ελλάδας στο Σχιστό, για την οποία πρόσφατα υπεγράφη μνημόνιο συναντίληψης με την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και η μετεγκατάσταση των πρακτορείων μεταφορών από τον Ελαιώνα στη Φυλή, διαπιστώνει κανείς την τρέχουσα δυναμική του κλάδου.
Αυτό, διότι οι εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics συγκαταλέγονται στους κλάδους της οικονομίας που ξεχωρίζουν από την πανδημία και έπειτα.
Οι αυξημένες ανάγκες αποθήκευσης προϊόντων, λόγω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και της γεωπολιτικής αστάθειας (έλεγχος των αυξομειώσεων στα αποθέματα) έχουν ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης για logistics, ιδιαίτερα για μεγάλους χώρους υψηλής ποιότητας και με χρήση αυτοματισμών.
Από την άλλη μεριά, η προσφορά των χώρων παραμένει περιορισμένη, δεδομένης της απουσίας ακινήτων logistics πρώτης κατηγορίας, ενώ συνεχίζονται έργα ανάπτυξης νέων χώρων.