Δεν φαίνεται να έχουν γίνει επεμβάσεις συντήρησης τα τελευταία χρόνια
Στη φθορά του χρόνου έχουν αφεθεί γέφυρες του ΒΟΑΚ, απ’ όπου διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οδηγοί.
Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες στη γέφυρα του ΒΟΑΚ πάνω από τη Λεωφόρο Καζαντζίδη.
Τρύπες και σίδερα που έχουν φανεί στη τσιμεντένια γέφυρα της εθνικής οδού Ηρακλείου.
Εικόνες που φωτογραφίζουν τη διάβρωση του οπλισμού και την αποσάθρωση σκυροδέματος και που φέρνουν στο προσκήνιο το πρόβλημα με τις ασυντήρητες γέφυρες στον ΒΟΑΚ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αρμόδιο υπουργείο έχει στα χέρια του από το 2013, μελέτες για 14 γέφυρες στην Κρήτη, οι οποίες εγκρίθηκαν στο πλαίσιο σύμβασης στα τέλη του 2009 με τίτλο «Μελέτη εντοπισμού επικινδυνότητας και αποκατάστασης φθορών και βλαβών».
Εν τω μεταξύ, παρεμβάσεις συντήρησης σε γέφυρες δεν φαίνεται να έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, με την Ειρήνη Βρέντζου να τονίζει την ανάγκη διενέργειας ελέγχων και καταγραφής προβλημάτων στις γέφυρες του ΒΟΑΚ.
Παράλληλα, η Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ αναφέρεται στο κενό που υπάρχει καθώς δεν έχει συσταθεί ακόμα η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) Κρήτης και Δωδεκανήσων.
Για την αποκρουστική εικόνα της γέφυρας πάνω από τη Λεωφόρο Καζαντζίδη, υπήρξε πρόσφατα ρεπορτάζ από το neakriti.gr, με τον Παναγιώτη Αναστασάκο, να σχολιάζει:
«Ήταν πολύ εύστοχη η αναφορά σας για την αποκάλυψη και τη διάβρωση του σιδηρού οπλισμού στη γέφυρα του ΒΟΑΚ πάνω από τη λεωφόρο Καζαντζίδη. Είθε αυτή η αναφορά σας να αποτελέσει την αφορμή για να ελεγχθούν, και στη συνέχεια να επισκευαστούν, όλοι οι φορείς των γεφυρών στον ΒΟΑΚ, οι οποίοι πάνω-κάτω έχουν την ίδια ηλικία και συνεπώς εκτιμάται ότι θα έχουν και τα ίδια στατικά προβλήματα. Άλλωστε η ηλικία τους φτάνει αισίως τα 40 χρόνια και δε νομίζω ότι έχουν υποστεί στο διάστημα αυτό καμία σοβαρή συντήρηση».