Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Στο υπουργείο Οικονομικών για υπογραφή οδεύει η συμφωνία επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος”.
Την εξέλιξη αυτή “ξεκλείδωσε” η χθεσινή έγκρισή της από το ΚΥΣΟΙΠ και η παροχή εξουσιοδότησης προς τον κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο για να την υπογράψει εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου. Έτσι μπαίνει στην τελική ευθεία η ολοκλήρωση της συμφωνίας, καθώς πλέον το επόμενο βήμα είναι να κυρωθεί η σύμβαση από τη Βουλή.
Σημειώνεται πως το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής απαιτεί την κύρωση της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή, διαδικασία που αναμενόταν αρχικά να λάβει χώρα έως το τέλος του 2018.
Το θέμα της καθυστέρησης υπογραφής και κύρωσης της Σύμβασης Παράτασης της “Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου” είχε αναδείξει το Capital.gr, φέρνοντας στη δημοσιότητα επιστολή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) προς το υπουργείο Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ, ζητώντας ενημέρωση για τους λόγους της καθυστέρησης. Στην επιστολή αναφέρονταν πως η καθυστέρηση επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην ίδια την εταιρεία που καλείται να καταβάλλει το ποσό των 330.000 ευρώ ημερησίως, από 1η Ιανουαρίου 2019, λόγω της καθυστέρησης υπογραφής και κύρωσης της Σύμβασης Παράτασης της “Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου”
Πρόκειται για την επέκταση (για 20 επιπλέον έτη) της Σύμβασης Παραχώρησης του αερολιμένα “Ελευθέριος Βενιζέλος”, με τίμημα που αυξήθηκε σε 1,3 δισ. ευρώ (με ΦΠΑ) από 485 εκατ. ευρώ. Η επέκταση της Σύμβασης έχει λάβει το “πράσινο φως” από τις αρμόδιες αρχές, της DG Comp συμπεριλαμβανομένης, η οποία στις 12 Δεκεμβρίου 2018 χορήγησε σχετική έγκριση αποφασίζοντας ότι η εν λόγω Σύμβαση δεν συνεπάγεται Κρατική Ενίσχυση.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών βάσει σύμβασης παραχώρησης που καλύπτει την περίοδο από το 1996 έως το 2026. Υπό την νέα συμφωνία, η σύμβαση παραχώρησης παρατείνεται έως το 2046, έναντι καταβολής σημαντικά μεγαλύτερου τιμήματος. Μέτοχοι της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) είναι το Ελληνικό Δημόσιο (55%), το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP (40%, ποσοστό που αποκτήθηκε τον Μάιο του 2013 από τη Hochtief) και ο όμιλος Κοπελούζου (5%).
Διαβάστε ακόμη:
* Ο ΔΑΑ πληρώνει 330 χιλ. ευρώ ημερησίως για την καθυστέρηση στην κύρωση της σύμβασης παράτασης!