Η έλευση συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων (Connected and Autonomous Vehicles) έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει σημαντικές και ανατρεπτικές αλλαγές στις πόλεις σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με έκθεση που παρουσίασε η Siemens.
Η έκθεση “Cities in the Driving Seat” υπογραμμίζει την ανάγκη οι πόλεις να σχεδιάσουν νωρίς και να αντιμετωπίσουν το ζήτημα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο μετασχηματισμών όσον αφορά τις μετακινήσεις. Η μελέτη, που παρουσιάστηκε στην Παγκόσμια Διάσκεψη Κορυφής για τις Πόλεις, στη Σιγκαπούρη, διερευνά τις αλληλεξαρτήσεις μεταξύ αστικής ανάπτυξης, πολιτικών για τις δημόσιες μεταφορές, παροχής ενέργειας, ρύπανσης και αυξανόμενου ποσοστού συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων μέσα στην κυκλοφορία στην πόλη. Η έλλειψη μεσοπρόθεσμου προγραμματισμού και οι καθυστερημένες επενδύσεις σε υποδομές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν αρνητικές κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, υποστηρίζουν οι συντάκτες του Global Centre of Competence Cities της Siemens.
«Τα αυτόνομα οχήματα πρέπει να αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης μεταμόρφωσης των αστικών περιοχών. Οι πόλεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι εργάζονται προς την κατεύθυνση για να βάλουν σε προτεραιότητα τους ανθρώπους – και όχι τα αυτοκίνητα, ειδάλλως κινδυνεύουμε να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Το μέλλον των πόλεών μας θα μπορούσε να είναι πολύ διαφορετικό με την υιοθέτηση συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων και θα μπορούσε να συμβάλει στη διαμόρφωση των μελλοντικών τάσεων στην κλιματική αλλαγή, την ποιότητα του αέρα, τη δημόσια υγεία και σε πολλά άλλα», δήλωσε ο Pete Daw, Διευθυντής Αστικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, του Siemens Global Centre of Competence Cities.
Η έκθεση “Cities in the Driving Seat – Connected and Autonomous Vehicles in Urban Development” παρέχει πληροφορίες για τις ευκαιρίες καθώς και τους κινδύνους για τις πόλεις που αντιμετωπίζουν την άφιξη των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων. Η μελέτη περιλαμβάνει κομμάτια από ειδικούς της βιομηχανίας που καλύπτουν θέματα όπως το κλίμα, η υγεία, η προσβασιμότητα, ο σχεδιασμός και η αρχιτεκτονική. Επιπλέον, η έκθεση περιγράφει τα βασικά οφέλη και τους δυνητικούς κινδύνους των αυτόνομων οχημάτων. Εξετάζει τα σενάρια για την υιοθέτηση αυτόνομων οχημάτων, τα οποία απεικονίζουν τον τρόπο με τον οποίο τα αποτελέσματα μπορούν να διαφέρουν σημαντικά, ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο υιοθετούνται.
Η δυναμική των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων να φέρουν μετασχηματιστικές αλλαγές είναι τεράστια. Τα οφέλη περιλαμβάνουν:
Ωστόσο, χωρίς σαφείς και προσεγμένες πολιτικές και κανονισμούς, η άφιξη των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων θα μπορούσε να έχει αρνητικές συνέπειες, όπως:
Για να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της αυτοματοποίησης και της εμφάνισης των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων, η έκθεση συνιστά να αξιοποιηθεί η ανάπτυξη τεσσάρων μετασχηματισμών σε ενιαία βάση: της αυτοματοποίησης, της ηλεκτροδότησης, της ψηφιακής συνδεσιμότητας και των από κοινού μετακινήσεων. Η υιοθέτηση μετασχηματισμών για τις συγκοινωνίες μεμονωμένα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αρνητικά αποτελέσματα ή να μειώσει τα πιθανά οφέλη. Η μελέτη καθορίζει τρία πιθανά σενάρια για να δείξει πώς τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να διαφέρουν ανάλογα με το όραμα και τις πολιτικές που εφαρμόζει μια πόλη.