Η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ του ομίλου της Motor Oil Hellas συνεχίζεται με την κατασκευή επιπλέον 84MW τα οποία αναμένεται να είναι έτοιμα μέχρι το 2023 ανέφερε χθες χθες παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα α τριμήνου ο αν. διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Hellas Πέτρος Τζαννετάκης. Ο ίδιος ανέφερε ότι η εταιρεία αναζητεί νέες ευκαιρίες για έργα από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο έργων.
Για την συμφωνία εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η οποία συνοδεύεται και από την απόκτηση του ελέγχου του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της κατασκευαστικής, η διοίκηση της ΜΟΗ ανέφερε ότι θα φέρει στον όμιλο εγκατεστημένη ισχύ έργων σε λειτουργία στα 772MW καθώς και ένα χαρτοφυλάκιο έργων 2,3GW με EBITDA ύψους 130 εκατ. ευρώ. Στόχος της ΜΟΗ είναι το deal να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του έτους. Μέχρι την ημερομηνία αυτή, αναμένεται να αποτυπωθεί στα μεγέθη της ΜΟΗ το κόστος της συναλλαγής με την αύξηση του καθαρού χρέους, ωστόσο η αύξηση της κερδοφορίας δε θα φανεί στα μεγέθη της ΜΟΗ νωρίτερα από το 2023.
Ο κ. Τζαννετάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της ΜΟΗ στο δεύτερο τρίμηνο του έτους τονίζοντας ότι τα περιθώρια διύλισης αναμένεται να διαμορφωθούν σε επίπεδα ρεκόρ οδηγώντας σε ισχυρή ανάπτυξη τις πωλήσεις του κλάδου.
Ωστόσο για την πορεία της αγοράς εξέφρασε επιφυλάξεις τονίζοντας ότι αν και μέχρι στιγμής δεν καταγράφεται μείωση της ζήτησης εντούτοις ελλοχεύει το ρίσκο για κάτι τέτοιο τους επόμενους μήνες εξαιτίας της ανόδου του πληθωρισμού.
Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις από το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, η διοίκηση της ΜΟΗ ανέφερε ότι τους επόμενους μήνες αναμένεται να υπάρξει στενότητα ως προς την αγορά των προϊόντων. Η υποκατάσταση του αργού πετρελαίου από τη Ρωσία ήδη πραγματοποιείται με την αύξηση της παραγωγής από τη Σαουδική Αραβία ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο με τα προϊόντα που εισάγονταν από τη Ρωσία και στα οποία καταγράφεται στενότητα. Σε κάθε περίπτωση το διυλιστήριο της ΜΟΗ, θεωρείται ότι είναι καλά τοποθετημένο ώστε να εκμεταλλευτεί πιθανές ευκαιρίες που θα εμφανιστούν για ζήτηση συγκεκριμένων προϊόντων.
Σχετικά με το δανεισμό του ομίλου και το ιδανικό επίπεδο μόχλευσης, η διοίκηση δεν έδωσε ένα συγκεκριμένο νούμερο ωστόσο ανέφερε ότι τα χειρότερα ως προς τις επενδυτικές δαπάνες είναι πίσω μας και ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπάρξει μείωση του χρέους. Χαρακτηριστικά, για το FSRU στην Κόρινθο εάν τελικώς ληφθεί η απόφαση κατασκευής του, θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μη βαρύνει το χρέος, ενώ και την ίδια στιγμή για τη μονάδα της Κομοτηνής έχει ήδη καταβληθεί το equity από την ΜΟΗ και την ΤΕΡΝΑ ενώ το υπόλοιπο κόστος θα καλυφθεί με τη μέθοδο του project finance.
Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι η μεγάλη επένδυση για την κατασκευή της μονάδας reformer αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2022.