Βήμα-βήμα προχωρά το μεγάλο έργο του Μετρό της Αθήνας για την νέα γραμμή 4 και η τελευταία εξέλιξη είναι πως ξεκινά και ο δεύτερος μετροπόντικας με το όνομα “Νίκη” το ταξίδι του από το φρέαρ Βεϊκου προς το κέντρο της Αθήνας. Το μεγάλο έργο που τρέχει η Ελληνικό Μετρό έχει πολύ πορεία μπροστά του καθώς βρίσκεται στον τρίτο χρόνο της κατασκευής του και απομένουν ακόμα τουλάχιστον 5,5 έτη αλλά είναι ένα σημαντικό ορόσημο η ενεργοποίηση της διάνοιξης της σήραγγας και από τις δύο πλευρές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com o δεύτερος μετροπόντικας έχει διανύσει τα πρώτα του μέτρα και τα επόμενα βήματα είναι να προστεθούν δύο ακόμα 15μέτρα στοιχεία που θα ολοκληρώσουν την συναρμολόγηση του. Θα πρέπει να φανταστούμε ότι κάθε ΤΒΜ έχει μήκος περίπου 120 μέτρα οπότε, στην πλήρη του μορφή θα έχει ήδη εισέλθει κατά αντίστοιχα μετρα στην σήραγγα από την πλευρά της Λ.Βεϊκου.
Η επιτάχυνση της διάνοιξης, που θα συμβεί μέσα στην Άνοιξη όταν ως ολοκληρωμένο μηχάνημα και έχοντας περάσει όλες τις απαραίτητες δοκιμές, το ΤΒΜ θα αρχίσει να σκάβει σε ημερήσια βάση κατά μέσο όρο 15 μέτρα, τοποθετώντας 10-12 “δαχτυλίδια” όπως λέγεται η μόνιμη τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για τον δεύτερο μετροπόντικα, θα απαιτηθούν περίπου 27 μήνες για να διανοίξει 7,2 χιλιόμετρα και θα περάσει από τους σταθμούς ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να καταλήξει επίσης στον Ευαγγελισμό το 2026 όπου επίσης θα αποσυναρμολογηθεί και θα απομακρυνθεί από το έργο.
Αντίστοιχα ο πρώτος μετροπόντικας που ονομάζεται “Αθηνά” σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com έχει ξεπεράσει πλεόν τα 800 μέτρα και πλέον κατευθύνεται προς τον πρώτο σταθμό της γραμμής 4, τον σταθμό ΓΟΥΔΗ. Μέσα στο 2024 με τον συγκεκριμένο ρυθμό το ΤΒΜ θα φτάσει και στον δεύτερο σταθμό που ονομάζεται ΖΩΓΡΑΦΟΥ.
Το 2025 θα περάσει από ΙΛΙΣΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ για να καταλήξει στον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ από όπου προβλέπεται και ολοκληρώσει έχοντας διανύσει 5,1 χιλιόμετρα. Στον Ευαγγελισμό θα ξεκινήσει η αποσυναρμολόγηση του και η μεταφορά του εκτός έργου. Το μηχάνημα θα μπορεί να μεταφερθεί σε άλλο έργο Μετρό.
Το έργο κατασκευάζει το σχήμα AVAX-GHELLA-ALSTOM. Αξίζει να σημειωθεί πως και τα δύο μηχανήματα ανήκουν στην ΑΒΑΞ καθώς παραγγέλθηκαν και αγοράστηκαν από την Γερμανία για το έργο της Γραμμής 4. Τα μηχανήματα θα μπορούν να συνεχίσουν να δουλεύουν σε μελλοντικά έργα όπως η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον και οι επεκτάσεις της γραμμής 4.
Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως από την καθυστέρηση στην παράδοση των σταθμών, στην μεγάλη πλειοψηφία των σταθμών θα περάσει πρώτα ο Μετροπόντικας και μετά θα προχωρήσει η εκσκαφή των σταθμών. Πέρασμα του ΤΒΜ από σκαμμένους σταθμούς προβλέπεται πλέον μόνο στο κέντρο. Αυτό βέβαια σημαίνει πως θα υπάρχει και δυσκολότερη εκσκαφή καθώς σε πολλούς σταθμούς θα χρειαστεί να σπάσει η έτοιμη σήραγγα που θα έχει αφήσει ο μετροπόντικας αλλά και περισσότερο έργο για το ΤΒΜ που θα πρεπει να δημιουργεί σήραγγα και στους σταθμούς που θα διέρχεται χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή.
Η γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης με άλλες γραμμές. Ο πρώτος είναι στην ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ όπου θα συνδέεται με τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της γραμμής 2 μέσω υπόγειας διάβασης μήκους περίπου 200 μέτρων. Ο δεύτερος σταθμός θα είναι στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3. Η γραμμή 4 σε αυτό το σημείο θα περνά κάτω από τη γραμμή 3. Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού και σημαντικές υπηρεσίες, συνδέοντας το ‘Αλσος Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε 5 λεπτά και με την Πανεπιστημιούπολη σε διάστημα 14 λεπτών.