Δοκιμάζονται τα συστήματα που θα εξαφανίσουν τη συλλογή πομποδεκτών από τα αυτοκίνητα
Με τις ευλογίες και την παρότρυνση των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Πολιτικής, οι επτά αυτοκινητόδρομοι της χώρας μαζί με την Εγνατία Οδό κάθονται πλέον στο ίδιο τραπέζι με κοινό σκοπό την απαλλαγή των οδηγών από διαφορετικούς πομποδέκτες, χωρίς καμία επιβάρυνση των χρηστών αφού οι τελευταίοι θα καταβάλλουν το ίδιο τίμημα των διοδίων.
Ο γόρδιος δεσμός που ήταν η επίτευξη μιας οικονομικής συμφωνίας που θα διέπει τα συμβαλλόμενα μέρη και αφορά την προμήθεια που θα αποδίδουν οι παραχωρησιούχοι σε πομποδέκτες που δεν τους ανήκουν, επιλύθηκε προ μηνών και πλέον όλοι εργάζονται στην κατεύθυνση της υλοποίησης του έργου.
Η συμφωνία αφορά δύο μπλόκ παραχωρήσεων. Στο πρώτο ανήκουν η Αττική Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός, ο Μορέας, εταιρείες που είχαν αναπτύξει το ίδιο σύστημα που είναι βασισμένο στο λογισμικό της Καναδικής ΙΒΙ. Στο δεύτερο μπλόκ είναι η Γέφυρα, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός (σ.σ οι δύο τελευταίες ανήκουν στον όμιλο της ΤΕΡΝΑ), οι οποίες διαθέτουν το λογισμικό μιας άλλης καναδικής εταιρείας. Νέα και Κεντρική Οδός έχουν συμφωνήσει να συμμετέχουν στο δίκτυο «συνεργασίας» πομποδεκτών που έχουν αναπτύξει οι υπόλοιπες εταιρείες.
Αυτό το διάστημα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι δοκιμές στα συστήματα των παραχωρησιούχων με σκοπό το ένα να «διαβάζει» το άλλο ώστε εντός του έτους, να υπάρχει ένας και μοναδικός πομποδέκτης για όλους τους αυτοκινητόδρομους.