Στην υπογραφή συμφωνίας για την χορήγηση δανείου ύψους 140 εκατ. ευρώ υπέγραψαν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και ο ΟΛΠ, για την επέκταση και την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά. Αυτό το δάνειο, το μεγαλύτερο που έχει χορηγήσει ποτέ η ΕΤΕπ για λιμενικά έργα στην Ελλάδα, θα στηρίξει μέρος από τις επενδύσεις ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε σχετικά: «Η Ελλάδα χαιρετίζει τη στήριξη που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε έργα που θα μεταμορφώσουν το λιμάνι του Πειραιά. Η ΕΤΕπ χρηματοδοτεί στρατηγικές υποδομές στην Ελλάδα εδώ και πάνω από 50 χρόνια και διαθέτει μοναδική τεχνική και χρηματοπιστωτική εμπειρία στη χρηματοδότηση σημαντικών λιμανιών στην Ευρώπη και ανά την υφήλιο».
Ο Yu Zenggang, πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., δήλωσε: «Οι πρόσφατες επενδύσεις δείχνουν πώς οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά μπορούν να στηρίξουν την οικονομική ανάπτυξη και να είναι επωφελείς για την Ελλάδα. Η επιβεβαίωση της στήριξης ύψους 140 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έρχεται ύστερα μια διαδικασία ενδελεχούς αξιολόγησης και αντικατοπτρίζει τα πολλαπλά οφέλη που θα προκύψουν από το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στην ιστορία του λιμανιού του Πειραιά».
Η πρώτη δόση ύψους 100 εκατ. ευρώ υπεγράφη σήμερα και το υπόλοιπο ποσό θα εκταμιευτεί παράλληλα με την πρόοδο των έργων.
Εγγυητής του δανείου της ΕΤΕπ είναι η Τράπεζα Εξαγωγών – Εισαγωγών της Κίνας (CEXIM). Η σχετική σύμβαση εγγύησης μεταξύ ΟΛΠ – CEXIM επίσης υπεγράφη σήμερα παρουσία της προέδρου της CEXIM κας HU Xiaolian και του Αθανάσιου Λιάγκου από την ΟΛΠ Α.Ε. Το μακροπρόθεσμο δάνειο της ΕΤΕπ, ύψους 140 εκατ. ευρώ, θα συμπληρώσει άλλες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, που επί του παρόντος εξετάζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την ελληνική κυβέρνηση, καθώς και τεχνική βοήθεια που παρέχεται από το JASPERS.
Να σημειωθεί πως οι νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός νέου κέντρου logistics, την κατασκευή ενός νέου κέντρου εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας, την επέκταση των σταθμών διακίνησης αυτοκινήτων, τη βελτίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και την αναβάθμιση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Οι βελτιώσεις στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται ότι θα στηρίξουν την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση στο σύνολο της χώρας, θα μειώσουν το κόστος των μεταφορών και θα επιτρέψουν την αύξηση του τουρισμού κρουαζιέρας και των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι το λιμάνι με τη μεγαλύτερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και κατατάσσεται 32ο παγκοσμίως