Ξεκινούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση ενός ακόμα αεροδρομίου που βρίσκεται στη νησιωτική Ελλάδα. Ο λόγος για το τον κρατικό Αερολιμένα Χίου «Όμηρος», για τον οποίον το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «άναψε πράσινο φως» για τις διαδικασίες επέκτασης και βελτίωσής του.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική απόφαση της ΓΕΝΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ/ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ, εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου: «ΕΠΕΚΤΑΣΗ-ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΕΔΙΟΥ ΕΛΙΓΜΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΧΙΟΥ “Όμηρος” ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΗ ΕΡΓΑ» προϋπολογισμού 19.954.191,81 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 17%, άρα συνολικά κάπου στα 23,5 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα μόλις το αρμόδιο υπουργείο είχε εγκρίνει διαδικασίες για περαιτέρω αναβάθμιση του διεθνούς αεροδρομίου της Πάρου.
Όσον αφορά τον κρατικό αερολιμένα Χίου, όπως αναφέρεται και στη σχετική απόφαση (ανάρτηση στη «Διαύγεια» με ημερομηνία 19/05), έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή έργων επέκτασης και τη λειτουργία του Κρατικού Αερολιμένα Χίου, ως προς την κατασκευή και λειτουργία υπόστεγων στάθμευσης ελαφρών αεροσκαφών, ως προς τον οριστικό σχεδιασμό του αεροδρομίου και των συναρτώμενων συναφών έργων (οδοποιία, λιμενικά, υδραυλικά) κ.α. Επί της ουσίας, οι αναβαθμίσεις δεν θα αφορούν μόνο στον διάδρομο προσαπογειώσεων αλλά και σε κτηριακές εγκαταστάσεις.
Επίσης, δεσμεύθηκαν οι σχετικές πιστώσεις ενώ το έργο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014- 2020».
Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο Χίου συμπεριλαμβάνεται στο «πακέτο» των 23 περιφερειακών, την αξιοποίησης των οποίων προωθούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΕΣΥΠ. Για το πακέτο αυτό γενικότερα συζητείται και η δυνατότητα δημιουργίας clusters, καθώς και άλλα εναλλακτικά σενάρια και δομές παραχώρησης, όπως η σύμβαση παραχώρησης, κατά τα πρότυπα του Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης. Στο «τραπέζι» είναι και συμβάσεις τύπου ΣΔΙΤ ή και η σύμβαση διαχείρισης, το λεγόμενο «management contract», που αποτελεί τη συγκριτικά απλούστερη μορφή παραχώρησης, στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων ως έχουν, έναντι αμοιβής.