Την ώρα που έπεφταν οι υπογραφές της ONEX με τη Cisco για την μετατροπή της Ελευσίνας σε «έξυπνα» ναυπηγεία, επτά πλοία βρίσκονται στις γιάρδες για επισκευή στη διάρκεια του μεσοδιαστήματος μέχρι την έκδοση απόφασης απο το Πρωτοδικείο Αθηνών για το σχέδιο εξυγίανσης που έχει υποβάλει η αμερικανικων συμφερόντων εταιρεία.
Πρόκειται για τα:
MV SANTY
MV CHRYSANTHE
MT LEMAN
MT ARCTIC
LPG GAZ SYNERGY
MV ROADRUNNER
MT ECOWIND
Παράλληλα στο ναυπηγείο της Σύρου βρίσκονται για επισκευή πεντε πλοία. Ειναι τα:
ΜV ANATOLI
MT CONTINUE BENGUELA
CV PACIFIC DALIAN
MV GRACE
MV ACHILLE
Συνολικα 12 πλοία βρισκονται στα δύο ναυπηγεία υπό την ΟΝΕΧ.
O όμιλος ONEX συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς το πρόγραμμα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ναυπηγείου Ελευσίνας, το οποίο αποτελεί ένα σημείο σταθμό στην ανάταση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα.
Πέραν τούτου, ο όμιλος στοχεύει να μετατρέψει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας σε ένα δυναμικό, σύγχρονο και καινοτόμο οικοσύστημα τεχνολογίας στη καρδιά της Ανατολικής Μεσογείου. Μέσα από τη συνεργασία με τη CISCO, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας συνεχίζουν να αποτελούν ένα hub των ελληνο-αμερικανικών σχέσεων για τη ναυτιλία, την ενεργειακή μετάβαση, την ασφάλεια και τον μετασχηματισμό της ευρύτερης περιοχής που έχει τεράστια γεωπολιτική σημασία.
Ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζορτζ Τσούνης, διαβεβαίωσε ότι η Αμερικανική Κρατική Επενδυτική Τράπεζα (DFC) έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες για την χορήγηση 125 εκατομμυρίων δολαρίων στα Ναυπηγεία:
Οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί και αναμένουμε νεότερα από το Κογκρέσο. Το δύσκολο ήταν να συντονιστούν όλες οι υπηρεσίες. Όλο αυτό έχει πλέον τελειώσει και έχουν ληφθεί οι απαραίτητες εγκρίσεις». Μιλώντας για τη σύμπραξη Cisco-ONEX τόνισε ότι υπάρχει ένας εξαιρετικός ελληνο- αμερικάνικος συνδυασμός και υπογράμμισε ότι χρειάζονται τέτοια σημαντικά projects στην Ελλάδα. Είπε επίσης ότι αυτή συνεργασία θα επιτρέψει στα Ναυπηγεία να γίνου πιο έξυπνα και πιο αποδοτικά και ότι θα επωφεληθεί ο τεράστιος ελληνόκτητος στόλος στη ρότα προς την πράσινη μετάβαση:
«Το ναυπηγείο θα επισκευάζει ελληνικών συμφερόντων πλοία καθοδηγώντας τις προσπάθειες απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας» και κατέληξε λέγοντας: «Ήρθε η ώρα να φέρουμε τα Ναυπηγεία στον 21ο αιώνα».