Το Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας στον κόσμο, ενώ τα ηλεκτρικά λεωφορεία εξοικονόμησαν 3 εκατ. ευρώ για τον ΟΑΣΘ. Έρχεται εισιτήριο με κάρτα και κινητό, ενώ το δίκτυο επεκτείνεται.
Η Θεσσαλονίκη περνά οριστικά στη νέα εποχή των «έξυπνων» μετακινήσεων. Το Μετρό της πόλης συγκαταλέγεται στα πιο σύγχρονα στον κόσμο, ενώ η ηλεκτροκίνηση στα ΜΜΜ φέρνει θεαματικά αποτελέσματα, όπως εξοικονόμηση εκατομμυρίων ευρώ και βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Στο συνέδριο Mobility Next, ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας, υπογράμμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει τεχνολογία αιχμής, με το κέντρο ελέγχου να παρακολουθεί κάθε τρένο πέντε έως δέκα φορές το δευτερόλεπτο, με ακρίβεια ενός μέτρου.
«Έπρεπε να αποκτήσουμε μετρό. Η Λυών με μικρότερο πληθυσμό έχει τέσσερις γραμμές και 46 σταθμούς», σημείωσε, τονίζοντας ότι το σύστημα ήδη εξυπηρετεί 90.000 επιβάτες ημερησίως, αριθμός που με την επέκταση προς Καλαμαριά θα αγγίξει τους 260.000.
Εισιτήριο με κάρτα και NFC
Η επόμενη μεγάλη καινοτομία αφορά την έκδοση εισιτηρίου μέσω τραπεζικής κάρτας, ενώ σύντομα ενεργοποιείται η δυνατότητα χρήσης κινητού τηλεφώνου ή έξυπνου ρολογιού (NFC) για την είσοδο στο μετρό. Παράλληλα, το δίκτυο ενισχύεται με 15 νέα τρένα, εκ των οποίων το πρώτο έχει ήδη φτάσει.
ΟΑΣΘ: «Θηρία» στους δρόμους και 3 εκατ. ευρώ εξοικονόμηση
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνος Ταγγίρης χαρακτήρισε την είσοδο των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων «σημείο καμπής» για τις μετακινήσεις στην πόλη. Μέσα σε 11 μήνες, εξοικονομήθηκαν 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αξιόπιστες μετρήσεις δείχνουν βελτίωση της ποιότητας αέρα στη Θεσσαλονίκη.
Οι οδηγοί χαρακτηρίζουν τα νέα λεωφορεία «θηρία» λόγω της αποδοτικότητας και της εργονομίας τους, ενώ οι επιβάτες τα αγκαλιάζουν για την άνεση και την ποιότητά τους.
Έρχονται ακόμα 50 ηλεκτρικά – Στόχος ο πλήρης εκσυγχρονισμός έως το 2027
Σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για 50 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με στόχο την παραλαβή τους τον Ιούνιο του 2026. Ο κ. Ταγγίρης δήλωσε ότι έως το τέλος του 2027, όλος ο στόλος του ΟΑΣΘ θα είναι ηλεκτροκίνητος.
Πρόκληση: Ο δημόσιος χώρος
Η δρ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου (Ινστιτούτο ΕΚΕΤΑ) προειδοποίησε ότι ο επόμενος «πόλεμος» στα αστικά κέντρα θα δοθεί για τον δημόσιο χώρο: «Μετά το Μετρό, το κέντρο της πόλης πρέπει να επιστρέψει στους πεζούς – όχι στα ΙΧ», είπε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος της BrainBox ΑΕ, Γιώργος Βουλγαρούδης, γνωστοποίησε ότι έξι δήμοι πέριξ της Θεσσαλονίκης διαθέτουν πλέον 3.000 νέα ηλεκτρικά ποδήλατα, τονίζοντας την ανάγκη να ενταχθούν σε κόμβους μετεπιβίβασης με το μετρό και τα λεωφορεία.
Ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κωνσταντίνος Γκιουλέκας επεσήμανε ότι το υπουργείο κατάφερε να συντονίσει όλους τους αρμόδιους φορείς και χαρακτήρισε τη λειτουργία του Μετρό «ιστορική αλλαγή για την πόλη», που θα ενισχυθεί περαιτέρω με την επέκταση στην Καλαμαριά.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ