Της Ελένης Μπότα
Σε φάση ολοκλήρωσης οδεύει ο διαγωνισμός για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών που θα κατασκευαστεί στην Οδό Πειραιώς με ανάδοχο το σχήμα ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX.
Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έγινε δεκτό το πρακτικό της Επιτροπής του Διαγωνισμού και αναμένεται να ακολουθήσει το άνοιγμα της οικονομική προσφοράς. Στην συνέχεια θα ακολουθήσει ο έλεγχος των δικαιολογητικών και τέλος η υπογραφή της σύμβασης.
Το νέο κτίριο αναμένεται να συντελέσει στην αναβάθμιση ενός σημαντικού αλλά υποβαθμισμένου τμήματος της πόλης, το οποίο φιλοξενεί διάσπαρτες πολιτιστικές και εμπορικές εγκαταστάσεις κατά μήκος του οδικού άξονα της Πειραιώς.
Η κατασκευή του νέου κτιρίου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, προβλέπει την ανάπτυξη δύο κτιριακών όγκων με χώρο υποδοχής ενδιάμεσα με μία εσωτερική ‘κάτω πλατεία’ στο κέντρο του αιθρίου.
Η λειτουργία της ‘κάτω πλατείας’, ως κεντρικού δημόσιου χώρου συνάθροισης ενισχύεται με πολιτιστικούς χώρους συνάθροισης κοινού (Μουσείο Τεχνολογίας, Αμφιθέατρο και Συνεδριακό κέντρο), καθώς και Κυλικείο-Αναψυκτήριο για την υποστήριξη των λειτουργιών και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Επίσης, προβλέπεται η ανάπτυξη εμπορικής χρήσης με διαμόρφωση μικρών καταστημάτων καθώς και παιδικού σταθμού. Οι χώροι στάθμευσης των χρηστών αναπτύσσονται σε δύο υπόγειους ορόφους με 332 συνολικές θέσεις.
Η κατασκευή ενός καινοτόμου περιβαλλοντικά κτηρίου θα αποτελέσει σημαντικό τοπόσημο. Ειδικότερα, με κέντρο αναφοράς το Μουσείο Τεχνολογίας και τους συνοδευτικούς Συνεδριακούς χώρους, μπορεί να συμβάλλει επιπλέον στην αναβάθμιση της
πολιτιστικής κίνησης στην περιοχή. Παράλληλα η ενίσχυση της ‘πράσινης’ ταυτότητάς του θα ισχυροποιήσει τη
συνδεσιμότητα του με τα ‘πράσινα’ δίκτυα μελλοντικών αναπλάσεων που έχουν ήδη δρομολογηθεί
από την πολιτεία (έργα ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ Α.Ε.).
Επιπλέον, θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα μεταβολής των οικονομικών χαρακτηριστικών της ευρύτερης αστικής περιοχής, επηρεάζοντας επομένως την ευρύτερη λειτουργική αστική της συγκρότηση.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 112,5 εκατ. ευρώ, ενώ με την συγκέντρωση των υπηρεσιών της Γ.Γ. Υποδομών σε ένα κτίριο αναμένεται να προκύψει σημαντικό οικονομικό όφελος της τάξεως των 2.000.000 ευρώ ετησίως μόνο από τα μισθώματα και του 1.000.000 ευρώ ετησίως από τα λειτουργικά κόστη. Επιπλέον, θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα έμμεσα οφέλη που προκύπτουν από την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων για τη λειτουργίας και συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Στη διάρκεια λειτουργίας του έργου ως κτήριο διοίκησης, αναμένεται να απασχολούνται περίπου 900 άτομα/ εργαζόμενοι στη Γ.Γ.Υ. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών, ενώ η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι΄1-2 χρόνια.