Τις παρατηρήσεις και προτάσεις του κατέθεσε με επιστολή του, ο ΣΠΕΦ στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης επί του ν/σ για το νέο πλαίσιο αδειοδότησης σταθμών ΑΠΕ.
Μεταξύ άλλων, ξεχωρίζουν οι παρατηρήσεις του ΣΠΕΦ για την αύξηση του ορίου απαλλαγής από ΑΕΠΟ από τα 0.5 MW που είναι σήμερα στο 1 MW εγκατεστημένης ισχύος.
Παρότι ο νέος ρόλος της ΡΑΕ στην αδειοδότηση έργων ΑΠΕ με αντικατάσταση της Άδειας Παραγωγής από απλή Βεβαίωση Παραγωγού ίσως δεν χωρεί να καταλαμβάνει καθήκοντα ενδελεχούς νομικού ελέγχου περί της εξασφάλισης δικαιωμάτων χρήσης των γηπέδων εγκατάστασης των υπό αδειοδότηση σταθμών, εντούτοις η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης από πλευράς επενδυτών για την προηγούμενη διασφάλιση της νόμιμης χρήσης των γαιών αυτών από τους ιδιοκτήτες τους σε όλες τις περιπτώσεις επενδύσεων κρίνεται ανυπερθέτως επιβεβλημένη.
Σε ότι αφορά τον περιορισμό των δύο έργων ανά φυσικό πρόσωπο με ΤΑ εκτός διαγωνισμών, ο ΣΠΕΦ προτείνει τα εξής:
“Ως ελάχιστο λοιπόν επίπεδο διασφάλισης του δικαίου των επενδυτών και της μη αναδρομικότητας του Νόμου, ζητούμε στο κριτήριο να μην προσμετρώνται έργα που έχει αιτηθεί Προσφορά Σύνδεσης ένας επενδυτής στον ΔΕΔΔΗΕ πριν την δημοσίευση του ν. 4602. Τούτο διότι όσοι πριν τις 28/2/19 είχαν αιτηθεί Προσφορά Σύνδεσης στον ΔΕΔΔΗΕ για νέα Φ/Β έργα, μη γνωρίζοντας τον επερχόμενο Νόμο, εξάντλησαν το δικαίωμα τους σε έργα εκτός διαγωνισμών σε εν τέλει πολύ λιγότερα KW κατά κεφαλήν, από όσους μετά την 28/2/19 αιτούνται για να υλοποιήσουν και επιδιώκουν πλέον το μέγιστο των 2Χ500 KW κατά κεφαλήν εκτός διαγωνισμών.
Για την παράκαμψη του ν. 4602 έχει μάλιστα παρατηρηθεί το ασύμμετρο φαινόμενο ιδιώτες επενδυτές με αιτήσεις στον ΔΕΔΔΗΕ πλησίον -λίγο πριν και μετά- της 28/2/19 να προσκομίζουν στον ΔΑΠΕΕΠ προς σύναψη ΣΕΣΤ με ΤΑ εκτός διαγωνισμών πρώτα τα έργα (κατά μέγιστο δύο) που έπονται του χρονικού αυτού οροσήμου και μετά τα προγενέστερα που ούτως ή άλλως δεν ελέγχονται, ώστε να προσπεράσουν τον περιορισμό. Αν και η πρακτική αυτή είναι νομότυπη, αδικεί έτι περαιτέρω όσους δεν δύνανται να την εφαρμόσουν δηλαδή όσους είχαν αιτήσεις στον ΔΕΔΔΗΕ λ.χ. το 2017-2018 και ανέπτυξαν τα έργα τους νωρίτερα. Δηλαδή τιμωρούνται όσοι στήριξαν την αγορά στα «πέτρινα» χρόνια της”.
Τέλος, προτείνει την παροχή της δυνατότητας στους επενδυτές Φ/Β έργων ανεξαρτήτως εγκατεστημένης ισχύος να υλοποιούν οι ίδιοι τα απαιτούμενα έργα δικτύου καθώς και την προμήθεια και πιστοποίηση των μετρητικών συστημάτων σύμφωνα με τους Όρους Σύνδεσης που διατυπώνει στο όνομα τους ο ΔΕΔΔΗΕ και πάντοτε σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Διαχειριστή σε υλικά και εργασία.