Οδικά έργα στο προσκήνιο με τα επόμενα βήματα για τον άξονα Ελευσίνα–Θήβα–Υλίκη. Την άδεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επέκταση συμβάσεων παραχώρησης θα ζητήσει το υπουργείο Μεταφορών, ώστε να προωθήσει γρήγορα την κατασκευή νέων οδικών αξόνων.

Οι οδικοί άξονες είναι σχεδόν έρημοι αυτές τις ημέρες εξαιτίας της καραντίνας, αλλά η κυβέρνηση -όπως αναφέρει το businessdaily.gr– ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα και στο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών είναι η γεωγραφική επέκτασή τους, μέσω χρονικής παράτασης των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης.

Έτσι εκτιμάται πως θα δημιουργηθεί μέσα στην επόμενη διετία – τριετία μια κρίσιμη μάζα μεγάλων έργων που θα στηρίξουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Εντός των προσεχών μηνών, η κυβέρνηση αναμένεται να ζητήσει, μάλιστα, και την «ευλογία» των Βρυξελλών, καταθέτοντας πακέτο επεκτάσεων, στο οποίο, θα περιλαμβάνονται και οι νέοι άξονες της Αττικής μέσω της νέας σύμβασης της Αττικής Οδού.

Θα περιλαμβάνεται, επίσης, και ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, η σύνδεση της Ιονίας Οδού με το Αγρίνιο και τα ελληνοαλβανικά σύνορα, κ.α.

Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών

Σύμφωνα με το businessdaily.gr, το μοντέλο μετακινήσεων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών δείχνει πως μέχρι το 2027 θα υπάρχει συμφόρηση στο νότιο τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, μεταξύ Θήβας και Σχηματαρίου (κόμβος A1/A11) η οποία στα επόμενα χρόνια θα επεκταθεί σε ολόκληρο τον άξονα Αθήνας – Λαμίας. Έτσι, η κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου υψηλών προδιαγραφών που θα συνδέει απευθείας τους άξονες Αθηνών – Πάτρας και Αθηνών – Θεσσαλονίκης, παρακάμπτοντας τη μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, αναμένεται να αποσυμφορήσει αυτά τα τμήματα, εκτρέποντας την κυκλοφορία με κατεύθυνση από τα βόρεια προς τα νότια/ δυτικά της Αττικής (και αντίστροφα).

Δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

Γι’ αυτό το λόγο σχεδιάζεται ο άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη για τον οποίο προωθείται μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης εναλλακτικών λύσεων ώστε να αναδειχθούν οι τεχνικές λεπτομέρειες, κ.α. Ο νέος άξονας θα συνδέει την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, βόρεια της Θήβας, με τον άξονα Αθηνών – Πατρών στην περιοχή της Ελευσίνας. Θα έχει μήκος περίπου 53 χλμ., ενώ έχει διερευνηθεί ως αυτοκινητόδρομος (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης).

Παράκαμψη Αττικής

Ο Αυτοκινητόδρομος 13, γνωστός και ως «Παράκαμψη Αττικής» είναι ένας υπό σχεδιασμό αυτοκινητόδρομος. Όταν ολοκληρωθεί, θα ξεκινάει από την Υλική σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα τελειώνει στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό. Ο Αυτοκινητόδρομος θα βοηθήσει πολύ αυτούς που θέλουν να ταξιδέψουν, πχ από Λαμία προς Κόρινθο, μιας και θα παρακάμπτει σημαντικό μέρος του Νομού Αττικής και έτσι δεν θα δημιουργούνται μεγάλα μποτιλιαρίσματα. Θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και το μήκος του θα είναι 50 χιλιόμετρα.